Peremajaan laser pecahan

Masalah kulit apa yang diselesaikan oleh peremajaan laser pecahan

Manifestasi luaran penuaan kulit adalah kemunculan kedutan, pori-pori yang membesar dan hilangnya rasa kesegaran kulit. Proses penuaan pada peringkat awal hampir tidak terwujud dan oleh itu tidak menarik banyak perhatian, tetapi sudah pada usia 25 tahun tanda-tanda awal bermulanya muncul: turgor menurun, teksturnya berubah. Kemudian, kulit secara beransur-ansur menipis - saluran menjadi ketara, kawasan hiperpigmentasi muncul.

Untuk mengembalikan keremajaan kulit, tidak cukup sekadar menghilangkan manifestasi penuaan yang kelihatan - perlu untuk mengembalikan aktiviti aktif sel, mekanisme semula jadi pembaharuan dan pertumbuhannya. Ini bukan sahaja memberi kulit wajah lebih segar, tetapi juga menjadikannya lebih muda. Kosmetologi mencapai kejayaan besar pada tahun 2004 apabila kaedah fototermolisis pecahan untuk rawatan perubahan kulit yang berkaitan dengan usia diperkenalkan. Teknologi ini telah terbukti dan diuji secara klinikal - terbukti berkesan dalam memperbaiki kedutan dan meremajakan kulit.

Aplikasi praktikal juga menunjukkan bahawa fototermolisis pecahan mudah ditoleransi, selamat, dan mempunyai prestasi tinggi dalam menghilangkan kecacatan kosmetik dan kembali muda. Hari ini adalah salah satu kaedah peremajaan dan pengetatan kulit yang paling dipercayai dan menjanjikan, yang diakui sebagai "standard emas" dalam menyelesaikan masalah kosmetik. Di samping itu, ia adalah alternatif moden dan selamat untuk mengangkat kulit secara pembedahan.

Perjalanan prosedur, perasaan pesakit

Proses untuk peremajaan laser pecahan

Kelebihan yang signifikan dan menyenangkan dari prosedur fototermolisis pecahan adalah rasa sakitnya - hanya penggunaan anestesia permukaan yang diperlukan, sementara sensasinya hanya terbatas pada sensasi kesemutan di kawasan yang dirawat dengan sinar laser.

Anestetik digunakan sebelum permulaan sesi, yang berlangsung dalam satu jam - waktunya berbeza bergantung pada ukuran permukaan yang akan dirawat.

Pakar, yang melakukan prosedur sebaik sahaja selesai, menasihati pesakit, melincirkan kulit dengan krim dan memberikan arahan terperinci mengenai cara merawatnya.

Perlu diingatkan bahawa tidak memerlukan rawatan perubatan kulit khas dan anda boleh pulang sendiri.

Fasa pemulihan

Sekiranya prosedur pembedahan sebelumnya memerlukan tempoh pemulihan yang lama, kaedah peremajaan laser pecahan tidak memerlukan masa yang lama: tidak memerlukan lebih dari seminggu untuk kembali ke irama kehidupan yang biasa: masa bergantung pada kaedah intervensi (ablatif, tidak ablatif). Kulit mungkin membengkak sedikit selama dua hari pertama setelah prosedur, kemerahan diperhatikan pada hari 2 hingga 4, dan sel mati mulai terkelupas pada hari ke 4 hingga 7, membebaskan kulit yang sihat dan cantik untuk bernafas dan berkembang.

Anda dapat memastikan bahawa fototermolisis pecahan menjadikan kulit anda lebih muda tidak lama lagi - setelah kaedah pendedahan ablatif, kulit diketatkan dengan segera, dan secara umum, setelah seminggu, kerutan mulai melicinkan, kulit merata, tekstur kulit bertambah baik , bahawa oval wajah menjadi lebih jelas. Untuk menyatukan dan memaksimumkan hasilnya, diperlukan beberapa prosedur - mereka dijalankan dengan perbezaan sekitar sebulan.

Peremajaan laser pecahan berlangsung sehingga enam bulan setelah semua prosedur selesai, dan kesannya berlangsung selama beberapa tahun. Dalam banyak cara, hasilnya akan ditentukan oleh gaya hidup yang dilalui pesakit. Mengikuti program yang ditetapkan oleh doktor untuk mengekalkan keremajaan kulit akan membantu melambatkan proses penuaan.

Gabungan dengan kaedah peremajaan lain

Ramai pesakit yang ingin meningkatkan kesan peremajaan ingin menggabungkan peremajaan laser pecahan dengan penggunaan suntikan dan pengisi toksin botulinum. Dalam kes ini, tidak ada kontraindikasi - kajian khas telah mengesahkan keselamatan pengaruh laser pecahan pada kolagen dan pengisi hyaluronik. Bagi mereka yang ingin melakukan prosedur peremajaan laser dan suntikan botox pada hari yang sama, tidak ada batasan. Walau bagaimanapun, untuk mendapatkan kesan peremajaan yang terbaik, disarankan untuk terlebih dahulu menyelesaikan kursus peremajaan laser pecahan. Kemungkinan besar, kesan yang dicapai tidak memerlukan usaha tambahan untuk mengembalikan kecantikan dan keremajaan kulit anda.

Kontraindikasi terhadap prosedur

Peremajaan laser pecahan tidak boleh dilakukan jika terdapat kontraindikasi terapi umum:

  • Neoplasma jinak dan ganas di kawasan rawatan.
  • Penyakit onkologi, radiasi dan kemoterapi.
  • Dermatosis di kawasan prosedur, photodermatoses.
  • Sejarah keluarga vitiligo.
  • Jangkitan herpes pada bulan lalu.
  • Sejarah Parut Keloid.
  • Penyakit berjangkit akut atau gangguan imuniti.
  • Penyakit kronik (diabetes mellitus, penyakit tisu penghubung sistemik, gangguan pembekuan darah, penyakit tromboemboli)
  • Tanaman segar atau tan pada bulan terakhir.
  • Penggunaan retinoid oral dalam 6 bulan terakhir atau penggunaan agen dermatologi topikal dengan retinoid dalam 2 minggu terakhir.
  • Kehamilan, penyusuan.
  • Sakit mental.

Sekiranya prosedur ini dikontraindikasikan, anda harus meninggalkan keselamatan kesihatan buat sementara waktu. Prosedur peremajaan laser pecahan yang sama benar-benar selamat.