Peremajaan muka laser - semua yang anda perlu tahu

Peremajaan muka laser memberikan kesan yang sangat semula jadi dan berkekalan. Ini adalah alternatif terbaik untuk prosedur pembedahan.

Dengan merangsang kolagen dalam kulit, proses penjanaan semula semulajadi dimulakan dan menyumbang kepada peningkatan yang ketara dalam keadaan kulit. Apa yang perlu diketahui tentang peremajaan muka laser?

Prosedur peremajaan kulit muka laser

Bilakah anda perlu menggunakan laser untuk kedutan?

Hampir semua prosedur anti-penuaan boleh dilakukan dengan laser. Laser anti-kedut moden dicirikan oleh pelbagai kemungkinan aplikasi, selalunya dalam satu peranti:

  • adalah penawar kepada kedutan,
  • menguatkan dan menegangkan kulit,
  • menghapuskan perubahan warna,
  • Tutup kapilari
  • Menghilangkan parut jerawat.

Pakar tahu segala-galanya tentang peremajaan muka laser. Ini adalah prosedur yang boleh digunakan pada hampir semua peringkat umur. Bergantung pada peranti dan parameternya, adalah mungkin untuk merawat tanda-tanda penuaan yang boleh dilihat atau menjalankan rawatan yang menguatkan keadaan kulit muda untuk melambatkan proses penuaan. Walau bagaimanapun, selalunya orang yang berumur lebih dari 30 tahun memilih peremajaan kulit laser apabila kedutan yang lebih ketara, perubahan warna dan kapilari diluaskan muncul di muka.

Apakah Peremajaan Wajah Laser?

Peremajaan muka laser adalah prosedur perubatan estetik yang dilakukan oleh doktor. Pakar melakukan satu siri tangkapan laser yang menyasarkan kawasan muka yang memerlukan penjanaan semula intensif. Tenaga menyasarkan kekotoran dengan sangat tepat dan menggerakkan kulit supaya ia dapat mengembangkan kesan regeneratifnya.

Laser memancarkan pancaran cahaya dengan panjang gelombang tertentu yang mempengaruhi kromofor tertentu dalam kulit. Kromofor adalah bahan seperti air, melanin (pigmen kulit) dan hemoglobin (pigmen darah). Bahan individu menyerap tenaga laser, menyebabkan kesan fototerma (atau kesan fotomekanikal dalam kes laser picosecond) dan membawa kepada kerosakan terkawal pada tisu yang dirawat. Ini membolehkan anda menghilangkan kedutan, perubahan warna atau kapilari yang diluaskan (yang dipanggil urat labah-labah). Apabila bersentuhan dengan air, laser pecahan bertindak pada sel kulit dan merangsang pengeluaran kolagen dan elastin mereka. Laser vaskular menangkap hemoglobin dan dengan itu membawa kepada penutupan saluran darah. Sebaliknya, laser yang digunakan untuk menghilangkan bintik-bintik penuaan bertindak balas dengan melanin.

Adakah peremajaan laser selamat?

Dengan syarat bahawa peremajaan muka laser dilakukan oleh pakar yang berpengalaman dengan peralatan profesional dan di pusat khusus, anda boleh yakin bahawa prosedur itu selamat dan akan membawa hasil yang diharapkan. Bergantung pada peranti yang digunakan, prosedur boleh menjadi lebih atau kurang menyakitkan. Bagi orang yang sensitif terhadap kesakitan, doktor mungkin menggunakan anestetik tempatan dengan krim anestetik. Bersedia bahawa kerengsaan, kemerahan dan bengkak mungkin berlaku selepas prosedur. Ini adalah tindak balas kulit biasa terhadap pendedahan laser. Rawatan itu menyebabkan keradangan terkawal, yang merangsang kulit untuk menjana semula. Suhu yang disebabkan oleh peremajaan muka laser membawa kepada kemasukan fibroblas, i. e. H. Sel yang menghasilkan serat kolagen. Ini menyebabkan kulit tumbuh semula dari dalam.

Oleh kerana peremajaan muka laser adalah berdasarkan merangsang proses semula jadi dalam kulit, anda mesti menjangkakan bahawa kesannya tidak akan dapat dilihat dengan serta-merta. Pada mulanya, beberapa rawatan diperlukan untuk mencapai hasil yang boleh dilihat. Kedua, pembentukan semula kolagen yang dimulakan oleh laser mengambil masa beberapa minggu atau bulan. Oleh itu, untuk mencapai hasil yang optimum, perlu menunggu kira-kira 3 bulan selepas tamat terapi laser.