Apakah kosmetologi estetik: jenis prosedur terbaik

Wanita sentiasa berusaha untuk kelihatan muda dan cantik, jadi mereka menggunakan pelbagai kaedah. Salah satu kaedah untuk memanjangkan awet muda adalah dengan kerap mengunjungi pakar kecantikan. Tetapi lama kelamaan ini tidak lagi mencukupi, jadi keputusan yang lebih radikal perlu dibuat. Sebagai contoh, semakin ramai gadis beralih kepada kosmetik estetik.

Kosmetik estetik - apakah itu?

Pengelupasan muka adalah salah satu kaedah untuk peremajaan kulit secara estetik

Apabila wanita mendengar istilah ini, mereka sering takut untuk mendapatkan perkhidmatan sedemikian kerana mereka yakin bahawa campur tangan pembedahan akan diperlukan. Malah, kosmetik estetik bertujuan untuk menyelesaikan pelbagai masalah kulit tanpa memudaratkan pesakit dan tanpa pembedahan. Dengan bantuannya, anda boleh membetulkan penampilan anda dan menghapuskan ketidaksempurnaan yang menyebabkan ketidakselesaan. Sebagai contoh, anda boleh menukar bentuk bibir anda, menghilangkan tanda lahir, tahi lalat, rambut yang tidak diingini, dll.

Kelebihan kosmetik estetik:

  • hasilnya kelihatan serta-merta dan bertahan lama;
  • bukan sahaja menyelesaikan masalah, tetapi juga mengenal pasti puncanya;
  • menyingkirkan kompleks;
  • meningkatkan harga diri;
  • tidak memerlukan campur tangan pembedahan.

Sesetengah wanita menjalankan prosedur untuk memperbaiki keadaan kulit mereka sendiri untuk menjimatkan wang. Walau bagaimanapun, adalah lebih baik untuk berunding dengan pakar agar tidak memburukkan lagi masalah dengan penggunaan ubat atau peranti yang tidak betul.

Prosedur asas

Dalam kosmetologi estetik terdapat banyak prosedur yang membantu wanita dan lelaki. Mereka menggunakan peranti khas, serta kosmetik yang berkesan.

Pembedahan plastik kontur

Pembedahan kontur plastik menghilangkan kedutan dan melicinkan kontur muka

Kaedah ini digunakan untuk menghilangkan kedutan dan melicinkan kontur muka atau kawasannya. Prosedur ini melibatkan penggunaan pengisi. Ini adalah pengisi berasaskan asid hyaluronik. Terima kasih kepada mereka, anda boleh menukar wajah anda tanpa mengubah ciri wajahnya. Pembedahan plastik kontur berkesan dan hasilnya dapat dilihat hanya beberapa minit selepas menyuntik pengisi di bawah kulit.

Larutan mengandungi natrium klorida dengan kolagen terlarut di dalamnya. Atas sebab ini, bengkak muka mungkin berlaku sejurus selepas suntikan.

Terdapat kontraindikasi terhadap prosedur:

  • kencing manis;
  • Onkologi;
  • penyakit kulit;
  • penyusuan susu ibu;
  • Kehamilan;
  • Intoleransi komponen.

Kesannya berlangsung antara 4 dan 6 bulan.

Angkat benang

Hasil daripada penegangan kulit muka yang meremajakan dengan benang

Teknik ini bukan pembedahan dan mengetatkan tisu lembut pada muka. Pakar kecantikan menggunakan benang untuk membuat bingkai di mana dermis diregangkan. Jenis pengetatan ini sesuai untuk pesakit yang mempunyai tona kulit yang rendah dan simptom ptosis tisu tetapi di mana tiada kulit yang berlebihan.

Prosedur ini disertai dengan suntikan anestetik tempatan dan pemulihan tidak mengambil masa yang lama.

Pengangkatan plasma

Wajah tanpa kedutan terima kasih kepada prosedur mengangkat plasma

Pengangkatan plasma membantu dengan tanda-tanda awal penuaan kulit, penampilan kedutan atau untuk meningkatkan kesan kosmetik lain. Dalam kaedah peremajaan ini, seseorang disuntik dengan bahagian platelet plasma darah mereka. Ia mengandungi banyak komponen berguna, terima kasih kepada:

  • pertumbuhan sel dirangsang;
  • Peredaran mikro berlaku pada kulit;
  • keseimbangan air dinormalisasi;
  • sistem imun diperkuatkan.

Walaupun kesannya bertahan sekurang-kurangnya dua tahun, pengangkatan plasma tidak sesuai untuk semua orang. Sebagai contoh, orang yang menghidap kanser, darah dan penyakit kulit, serta wanita hamil dan menyusu harus mengelakkan prosedur.

Bilangan kursus yang diperlukan untuk hasil yang diharapkan ditentukan oleh pakar kosmetik.

Biorevitalisasi

Biorevitalisasi – suntikan asid hyaluronik di bawah kulit

Kaedah peremajaan ini digunakan apabila perlu untuk memperbaiki keadaan kulit pada tangan, muka, dada dan leher. Untuk melakukan ini, pakar kecantikan menyuntik asid hyaluronik atau ubat berdasarkannya bersama-sama dengan penstabil di bawah kulit.

Kontraindikasi:

  • Kehamilan;
  • laktasi;
  • Penyakit kronik.

Untuk kesan bertahan sekitar 12 bulan, sekurang-kurangnya 4 sesi diperlukan.

Pembesaran dan pembetulan bibir

Pembesaran bibir estetik dan pembetulan dengan pengisi

Pembesaran dan pembetulan bibir digunakan untuk memulihkan keanjalan serta pembesaran bibir. Gel berasaskan asid hyaluronik digunakan untuk ini.

Terima kasih kepada pengisi, jumlah yang diperlukan dicipta dan kontur bibir menjadi lebih ekspresif. Mereka juga tepu dengan kelembapan. Sebelum prosedur, salap anestetik digunakan pada bibir pesakit selama setengah jam. Ia kemudian dikeluarkan dan gel dimasukkan tanpa menyebabkan sebarang ketidakselesaan kepada pelawat.

Kemerahan dan bengkak mungkin berlaku selepas prosedur. Gejala ini hilang selepas maksimum 2 hari.

Tidak mustahil untuk membesarkan bibir dan membetulkan bentuk bibir wanita hamil dan semasa menyusu, pesakit dengan onkologi, penyakit darah dan orang yang mengambil antikoagulan.

Antara prosedur lain yang boleh dijalankan sebagai sebahagian daripada kosmetologi estetik kita boleh menyerlahkan:

  1. Mesoterapi.
  2. Kulit kimia.
  3. Facelift.
  4. Biotetulang.
  5. Depilasi.
  6. Pembetulan kedutan.

Agar lawatan ke pakar kecantikan memberi kesan positif, anda mesti melawat pakar yang bertauliah.