Ciri-ciri termolisis pecahan: petunjuk dan prinsip prosedur

Termolisis pecahan

Peremajaan wajah dengan laser adalah salah satu prosedur yang paling dicari dan popular dalam industri kecantikan moden. Teknik ini telah mendapat tinjauan dan pengiktirafan positif dari ribuan pesakit kerana kemampuan untuk mencapai hasil peremajaan yang cepat dan jelas. Perlu diperhatikan bahawa pendedahan laser boleh berbeza. Hari ini kita akan membincangkan proses seperti termolisis pecahan, kata baru dalam memerangi tanda-tanda penuaan dan penuaan kulit.




Petunjuk untuk

Termolisis pecahan dapat digunakan untuk menyelesaikan sejumlah masalah. Harus diingat bahawa ia jarang digunakan sebagai langkah pencegahan, tetapi penggunaannya sesuai untuk kulit yang matang dan muda.

Pertama sekali, petunjuk langsung untuk garis tersebut adalah kedutan dan kerutan sederhana pada kawasan muka atau leher. Prosedur ini membantu, antara lain, untuk mencegah perubahan yang berkaitan dengan usia seperti:

  • peningkatan pigmentasi;
  • Peninggalan tisu lembut, kontur terapung seluruh wajah atau kawasan yang terpisah (pipi, dagu, kawasan di bawah dan di atas mata)

Laser pecahan juga digunakan untuk merawat kulit muda sekiranya peningkatan rasa berminyak atau kekeringan, adanya pengelupasan atau liang yang membesar, kecenderungan untuk membentuk jerawat, dan memerangi akibatnya.

Teknik ini sering diresepkan dengan tepat kepada pesakit oleh pakar kecantikan untuk menghilangkan jerawat dan parut yang mungkin akan kekal selepas itu. Ulasan dari orang sebenar yang melakukan termolisis menunjukkan bahawa mereka dapat menghilangkan ketidaksempurnaan kulit setelah prosedur.

Prinsip teknologi

Peremajaan kulit pecahan dicirikan oleh prinsip tindakan yang cukup sederhana.Sinar laser yang digunakan untuk merawat kawasan masalah menimbulkan keretakan mikroskopik pada lapisan permukaan dermis. Mereka sembuh dari masa ke masa, merangsang pengaktifan proses pemulihan dalaman dan menggerakkan semua kekuatan tubuh.

Daripada luka kecil, komponen seperti elastin dan kolagen dihasilkan dalam kuantiti yang banyak. Mereka bertanggungjawab untuk keanjalan dan kekencangan kulit serta penghasilan sel baru, lebih muda dan lebih sihat.

Berapa lama kesannya bertahan?

Termolisis pecahan dapat dilakukan sekali dan selama kursus. Semuanya bergantung pada keadaan kulit anda dan kesan akhir apa yang anda harapkan. Hasil yang paling lama dan tahan lama dapat dicapai dengan 3-5 sesi. Pendapat pakar menunjukkan bahawa dalam kes ini, perubahan positif dapat bertahan dalam jangka masa 3 hingga 5 tahun.

Bagaimana prosedur itu berfungsi?

Laser pecahan merawat kawasan yang bermasalah selama kira-kira 40 minit. Semasa pergerakan pancaran, pesakit merasakan sensasi terbakar atau kesemutan, tetapi tidak mengalami kesakitan yang serius. Sebelum prosedur, kulit dibersihkan dan dirawat dengan komposisi antiseptik untuk menghilangkan mikroba dari permukaannya. Langkah seterusnya adalah permukaan kulit yang halus, menghilangkan lapisan atas dan menerapkan retakan mikroskopik. Anestesia tempatan digunakan untuk menghilangkan rasa tidak selesa. Selepas prosedur, disarankan untuk mengikuti peraturan masa pemulihan.

Kursus prosedur untuk peremajaan kulit wajah laser pecahan

Kelebihan teknologi

Apakah kelebihan utama proses seperti termolisis pecahan? Setelah meneliti banyak ulasan dari pesakit dan profesional, kami dapat menyimpulkan faedah berikut:

  • Keserbagunaan. Teknik ini sesuai untuk setiap pesakit, tanpa mengira faktor seperti usia, jantina, jenis kulit dan tahap kepekaan.
  • Kebolehlaksanaan. Kesan boleh digunakan untuk merawat mana-mana bahagian badan dan wajah.
  • Kesan sampingan minimum (tidak ada risiko jangkitan).
  • Kecekapan tinggi dan operasi. Adalah mungkin untuk menyelesaikan tugas yang diberikan dalam satu langkah dengan bantuan laser.

kemungkinan kesan sampingan

Laser pecahan adalah alat peremajaan yang cukup kuat. Kemerahan, pembengkakan ringan, dan kesakitan yang ketara diperhatikan selama beberapa hari selepas prosedur. Anda boleh mengurangkan rasa tidak selesa dengan bantuan kompres sejuk atau salap khas yang ditetapkan oleh pakar.

Sekiranya pengelupasan kulit berlaku, jangan cuba mengelupas untuk menghilangkannya. Di samping itu, disarankan untuk mengelakkan cahaya matahari yang kuat selama beberapa bulan.

Kemerahan dan sedikit pembengkakan kulit selepas laser pecahan

Kontraindikasi utama

Mari kita ketahui dalam apa kes termolisis laser dapat dikontraindikasikan dengan ketat. Saya ingin segera menunjukkan bahawa pada prinsipnya tidak dianjurkan untuk mengabaikan sekatan tersebut, kerana dapat memicu perkembangan dan komplikasi penyakit yang ada. Oleh itu, prosedur tidak dijalankan dalam kes berikut:

  • penyakit onkologi;
  • Diabetes mellitus;
  • Herpes, dermatitis, reaksi alahan lain di kawasan yang dirawat;
  • Kehamilan;
  • Penyusuan susu ibu.

Laser pecahan tidak digunakan untuk merawat kulit dan baru-baru ini terdedah kepada kulit yang keras atau sinaran ultraviolet yang signifikan jika dirawat dengan penyamakan diri.

Foto sebelum dan selepas

Sebelum dan selepas termolisis muka pecahanSebelum dan selepas peremajaan wajah laser pecahan

Harga peremajaan

Termolisis laser adalah prosedur yang agak mahal apabila kesan kursus digunakan. Ulasan banyak pesakit mengandungi maklumat bahawa penolakan mereka untuk menerima rawatan itu adalah tepat kerana kos yang sangat tinggi. Tuntutan ini agak kontroversial. Harap maklum bahawa banyak campur tangan kosmetik mempunyai kesan jangka pendek (sehingga satu tahun). Dengan bantuan laser, perubahan ketara dapat dicapai dalam jangka masa yang sangat lama.

Thermolysis pecahan adalah rawatan laser lembut yang digunakan untuk menghilangkan kedutan, ptosis dan parut. Terapi boleh dijalankan sekali dan secara berkala. Dalam kes terakhir, kesan aplikasi berlangsung selama beberapa tahun. Prosedur ini dicirikan oleh sebilangan kecil kesan sampingan dan hasil yang sangat baik.