Kaedah peremajaan wajah. Apakah yang perlu dipilih antara biorevitalisasi, pengangkatan plasma atau pengelupasan?

Biorevitalisasi adalah salah satu kaedah peremajaan kulit wajah yang paling berkesan

Nilai-nilai moden tidak berbeza dengan zaman sebelumnya: kecantikan dan kesihatan adalah perkara yang selalu diperjuangkan oleh orang ramai. Untuk kelihatan cantik dan muda, bukan sahaja peremajaan luaran tetapi juga dalaman adalah penting - penyembuhan seluruh badan. Istilah "kedutan umur" terdengar seperti hukuman mati kepada kebanyakan wanita.

Kosmetologi moden dan perubatan estetik telah membuat kemajuan yang besar. Mereka mempunyai banyak kaedah untuk membetulkan kecacatan kulit dan perubahan berkaitan usia, yang agak berjaya bersaing dengan pembedahan plastik. Hari ini, perubahan berkaitan usia di muka bukan sahaja boleh dihapuskan, tetapi juga dicegah.

Wanita yang telah mencapai usia tertentu sering bertanya kepada diri mereka sendiri tentang kaedah peremajaan yang mana untuk dipilih, yang paling selamat dan paling berkesan: biorevitalisasi, mengangkat plasma atau mengelupas?

Terdapat pelbagai jenis penuaan: penuaan foto, penuaan biologi (kronologi) dan penuaan hormon. Kaedah peremajaan khusus sesuai untuk setiap daripada mereka.

Teknik peremajaan tanpa pembedahan:

  • mengelupas;
  • suntikan, bukan suntikan dan mesoterapi oksigen;
  • terapi botulinum;
  • Teknik perkakasan: fototerapi, termolisis laser, thermage gelombang radio;
  • Pembedahan plastik kontur dengan pengenalan gel dan pengisi.

mengelupas

Pengelupasan adalah pembakaran terkawal yang direka untuk membetulkan kecacatan kosmetik dan mengaktifkan semua sistem kulit. Pada masa yang sama, kulit serta-merta mula menjana semula, menghasilkan kesan meremajakan dan menegangkan. Terdapat jenis kulit berikut:

  • gaiter dan gosok;
  • pengelupasan kimia dengan buah-buahan dan asid lain;
  • Pengelupasan ultrasonik, dermabrasion, descaling;
  • Pengelupasan laser.

Bergantung pada tahap keagresifan kesan dan kedalaman penembusan, perbezaan dibuat antara: pengelupasan dangkal, sederhana dan dalam.

Kaedah ini disyorkan untuk pelbagai masalah kulit. Pengelupasan anti-radang sesuai untuk wanita yang mempunyai proses keradangan pada kulit. Pengelupasan retinol adalah prosedur yang berkesan untuk perubahan berkaitan usia.

Selain kesan meremajakannya, pengelupasan juga mengimbangi tekstur dan tona kulit dengan baik.

Biorevitalisasi

Biorevitalisasi bermaksud pengenalan asid hyaluronik ke dalam lapisan permukaan kulit - bahan antara sel dermis, yang mengandungi struktur berserabut: kolagen dan elastin. Ia mengekalkan kelembapan dengan baik, memperbaiki struktur kulit dan merangsang pembentukan kolagen.

Prosedur biorevitalisasi adalah kaedah yang merangsang pemulihan dan peremajaan kulit. Ia disyorkan untuk pesakit yang kulitnya mempunyai garis ekspresi pertama, kedutan kecil, penurunan ketara dalam nada dan kekeringan, serta ubah bentuk bujur muka.

Biorevitalisasi membolehkan anda melihat hasilnya selepas prosedur pertama dan tidak memerlukan pemulihan jangka panjang, kerana kulit secara praktikal tidak cedera.

Pengangkatan plasma

Plasmolifting adalah peremajaan kulit secara autologus pada peringkat sel menggunakan biomaterialnya sendiri - plasma darah yang diambil daripada penerima. Selepas sedikit darah diambil, tabung uji dengan penapis khas diletakkan di dalam centrifuge selama 3-5 minit, di mana ia dipisahkan kepada unsur-unsur berbentuk yang berbeza. Untuk melakukan plasmolifting, plasma kaya platelet digunakan, yang berwarna kuning terang.

Proses ini sama sekali tidak berbahaya kepada kesihatan, yang telah dibuktikan secara klinikal oleh pembangun teknologi ini dari Switzerland. Gejala berikut adalah petunjuk untuk pelaksanaan:

  • perubahan kulit yang berkaitan dengan usia;
  • bintik-bintik gelap;
  • Selepas jerawat, parut kecil dan parut;
  • Penuaan foto dan penuaan involusi kulit.

Kaedah suntikan peremajaan plasma ini sesuai untuk orang yang mempunyai corak vaskular yang jelas pada kulit - rosacea. Kursus ini terdiri daripada tiga prosedur dengan selang 2-4 minggu.

Kontraindikasi untuk mengangkat plasma adalah pelbagai lesi kulit, jangkitan herpes dan penyakit dermatologi akut.

Terapi yang dipilih dengan betul boleh memulihkan bukan sahaja warna yang sihat dan kehalusan kulit, tetapi juga sinaran kepada mata pesakit dari semua peringkat umur, walaupun mereka yang berumur lebih dari 50 tahun.