peremajaan leher

Peremajaan kulit pada leher

Leher adalah salah satu penanda utama yang menunjukkan usia sebenar seseorang. Anda boleh mencapai proporsi wajah muda yang ideal, tetapi jika anda tidak menjaga kulit leher, semuanya sia-sia. Kedutan, kedutan, kulit kendur di belakang leher anda masih akan memberitahu orang lain bahawa anda hampir 18 atau 25 tahun!

Oleh itu, leher adalah kawasan yang perlu dijaga dalam kombinasi dengan peremajaan kulit wajah. Lagipun, kulit leher sangat nipis, ia mempunyai jumlah minimum kelenjar sebum, oleh itu perubahan berkaitan usia sering muncul lebih awal daripada di muka.

Di samping itu, leher wanita mempunyai lebih sedikit melanosit (sel yang melindungi kulit daripada sinaran UV yang berbahaya), yang bermaksud ia tertakluk kepada penuaan foto yang lebih aktif.

Apakah yang disyorkan untuk mengekalkan kulit dalam keadaan sempurna di kawasan yang halus ini?

Teknik suntikan untuk peremajaan leher

Sebaik sahaja kulit leher menjadi lebih nipis, kering dan lebih berkedut, asid hyaluronik perlu diisi semula dengan segera. Ini dilakukan dengan cara berikut:

  • pengenalan pengisi berdasarkan asid hyaluronik semula jadi;
  • dengan bantuan penyusunan semula kulit suntikan (biorevitalisasi, mesoterapi).

Gel berketumpatan rendah yang direka khas biasanya digunakan untuk meremajakan kawasan serviks. Walaupun penyediaan cecair biasanya larut lebih cepat, ini tidak berlaku untuk tekak. Di sini, lebih banyak pengisi cecair memodelkan bayang dengan lebih baik, mengekalkan bentuk yang diisi dengan cantik, kelihatan semula jadi dan bertahan lama - sekurang-kurangnya setahun. Pada masa yang sama, tidak ada keperluan untuk tempoh pemulihan selepas prosedur - pengisi moden secara praktikal tidak menyebabkan edema dan kesan sampingan lain yang tidak diingini.

Menegangkan dengan sempurna kulit leher dan pengisi generasi baru yang memulakan proses penghasilan kolagen mereka sendiri. Contohnya pen air pancut Belanda yang inovatif.

Kesan pengisi ini dalam tisu adalah setanding dengan kesan memasang benang, kerana komposisi kedua-dua pengisi suntikan dan benang moden termasuk komponen seperti kaprolakton. Ia adalah jahitan perubatan lembut terbiodegradasi sepenuhnya yang telah digunakan dalam amalan perubatan selama beberapa dekad dengan hasil yang cemerlang. Dalam erti kata lain, agen bulking berfungsi terutamanya untuk mengetatkan tisu.

Pengisi ini tidak menarik kelembapan dan oleh itu tidak menyebabkan bengkak. Oleh kerana sifat unik ini, ia boleh digunakan di kawasan sensitif seperti mata, bibir, leher, décolleté. Merangsang pengeluaran kolagen jenis 1, mewujudkan kesan kulit yang selembut baldu dan pengangkatan yang sangat baik.

Ubat ini menguatkan rangka kerja kolagen dan mempunyai kesan bio-meningkatkan, berkat kulit menjadi lebih elastik dan tegang.

Gel pembawa berkualiti tinggi menghapuskan "penghijrahan" implan dan menjamin kebolehramalan lengkap dan kestabilan hasil kontur. Ini adalah pengisi biodegradasi, yang bermaksud bahawa ia dikeluarkan sepenuhnya dari badan pada akhir tarikh luputnya.

Untuk penstrukturan semula kulit yang kompleks, prosedur seperti biorevitalisasi dan mesoterapi disyorkan.

Biorevitalisasi ialah suntikan mikro intradermal bagi persediaan asid hyaluronik. Prosedur ini dengan cepat memulihkan keseimbangan air dan menormalkan metabolisme dermis.

Untuk prosedur, asid hyaluronik asal bukan haiwan digunakan. Sekali dalam kulit, ia dipecahkan kepada komponen mudah yang mana asid hyaluroniknya sendiri segera disintesis. Kesan utama suntikan tersebut bukanlah serta merta tetapi berlaku dari semasa ke semasa dan lebih bersifat jangka panjang. Lagipun, mereka tidak menggantikan proses sintesis semula jadi, tetapi menguatkan, mempercepat dan merangsangnya.

Bilangan prosedur dan kekerapannya bergantung pada keparahan masalah dan tahap dehidrasi kulit (biasanya 1 hingga 2-3 prosedur).

Mesoterapi adalah teknik yang sama, hanya suntikan mini "koktel" khas persediaan aktif biologi dibuat ke dalam kulit, komposisi yang mungkin berbeza-beza bergantung pada masalah yang perlu diselesaikan. "Mesococktails", sebagai peraturan, mengandungi vitamin, antioksidan, asid amino, ekstrak tumbuhan dan unsur berharga lain. Prosedur mesoterapi membolehkan anda membawa semua bahan aktif ke dalam kulit dan membantu memperbaharuinya dari dalam.

Sesuai untuk meremajakan kawasan serviks Plasmolifting. Telah lama diketahui bahawa darah kita mempunyai sumber yang kuat untuk memulihkan dan menyembuhkan badan, kita hanya perlu mengaktifkan potensi ini.

Akibatnya, kulit menjadi anjal, padat, tegang dan berseri seperti pada masa mudanya. Kedutan, kedutan, bintik penuaan dan ketidaksempurnaan estetik lain hilang.

Teknologi laser untuk kawasan sensitif

Peremajaan pecahan laser Fraxel boleh digunakan sebagai teknik peremajaan leher yang berdiri sendiri dan mungkin digabungkan dengan suntikan. American Fraxel ialah peranti unik yang memperbaharui kulit manusia, membersihkannya daripada semua kecacatan. Pancaran laser nipis (lebih nipis daripada rambut manusia) membentuk beribu-ribu zon pengaruh mikro (zon rawatan mikro-terma) pada setiap inci kulit. Dalam zon mikro ini, kolagen lama dan rosak serta pigmen berlebihan dimusnahkan. Pada masa yang sama, banyak sel yang berdaya maju kekal di sekeliling setiap zon mikro pendedahan, yang diaktifkan di bawah pengaruh haba. Semasa proses ini, yang boleh berlangsung dari beberapa jam hingga beberapa hari, kulit yang sempurna muncul di tapak setiap zon mikro.

Ciri unik Fraxel ialah laser tidak memusnahkan lapisan atas epidermis horny. Oleh itu, selepas prosedur, kulit kelihatan semula jadi.

Selepas prosedur peremajaan laser pecahan, struktur kulit berubah. Ia menjadi lebih licin, terhidrat, elastik, kurang terdedah kepada keradangan dan ruam. Ia akan lebih mudah untuk menjaga mereka di rumah.

Laser pecahan bertindak lembut pada kulit, tetapi bilangan prosedur bergantung pada data awal dan masalah yang perlu diselesaikan. Satu prosedur setahun cukup untuk seseorang, dan seseorang mungkin memerlukan kursus 3-5 prosedur.

Hasilnya iaitu kulit muda cantik boleh bertahan lama.

Ultrasound untuk mengangkat leher tanpa pembedahan

Berbeza dengan teknologi laser, yang hanya boleh digunakan pada masa matahari paling kurang aktif (cth musim luruh, musim sejuk dan awal musim bunga), teknologi ultrasonik moden boleh digunakan sepanjang tahun.

Dan mereka adalah setanding dengan kesan pengangkatan pembedahan, yang dikenali untuk mengurangkan bukan sahaja kulit yang diregangkan, tetapi juga otot.

Alternatif bukan pembedahan untuk mengangkat leher pada tahap otot (pada tahap SMAS) ialah terapi Altera yang terkenal, dilakukan pada sistem American Ulthera.

Peranti ini berdasarkan ultrasound terfokus, yang mampu menembusi di bawah kulit hingga kedalaman 6 - 8 mm, di mana ia mula-mula mengurangkan serat kolagen dan mencapai kesan mengangkat, dan kemudian proses pembentukan kolagen muda untuk bermula . Dalam kes ini, permukaan kulit tidak rosak. Kira-kira seminggu selepas prosedur terapi Altera, sintesis kolagen jenis III (juga dipanggil kolagen muda) dengan penukaran seterusnya kepada kolagen jenis I meningkat bukan sahaja di kawasan terdekat tekanan haba, tetapi juga di bawahnya.

Ini membawa kepada kesan lipatan tisu tanpa pembedahan tanpa merosakkan permukaan kulit. Kesan maksimum berlaku 3 bulan selepas prosedur.

Manfaat tambahan unik menggunakan ultrasound untuk peremajaan kulit ialah visualisasi langsung dermis dan struktur subkutan dalam masa nyata, yang meningkatkan keselamatan terapi.

Seperti pengetatan kulit pembedahan, satu penyinaran adalah mencukupi, hasil yang dicapai bertahan 1. 5 hingga 3 tahun atau lebih, bergantung pada keadaan individu badan.

Teknologi benang untuk peremajaan leher

Pesakit warga emas disyorkan untuk melakukan pengangkatan ultrasonik menggunakan teknologi filamen. Penggunaan benang yang boleh diserap sendiri. Benang lain digunakan untuk membetulkan garis rahang.

Semua benang ini mempunyai takuk, dan apabila ia menembusi kulit, selain mengetatkan tisu dengan jelas, ia juga memulakan proses peremajaan.

Oleh itu, gabungan ultrasound dan pengangkatan benang menghasilkan kesan berganda yang kuat untuk mengangkat dan meremajakan.