Kaedah moden peremajaan kulit

krim peremajaan kulit

Adalah diketahui bahawa proses penuaan dan kemerosotan kulit bermula pada usia 25 tahun. Sudah tentu, tanda-tanda pertama tidak dapat dilihat, tetapi ramai wanita, setelah mencapai usia tiga puluh tahun, beralih kepada pakar kosmetologi dengan soalan "Bagaimana untuk melambatkan penuaan kulit? ". Dan kemudian ternyata keadaan kulit muka secara langsung bergantung pada struktur anatomi dan kecenderungan genetik umum.

Ia sentiasa tidak menyenangkan bagi wanita untuk memerhatikan perubahan berkaitan usia pada muka: kedutan, kulit kendur, kontur muka kabur, urat labah-labah. Semua orang mahu kelihatan muda dan mempunyai kulit yang sekata dan licin.

Tanda-tanda utama layu dan penuaan adalah kulit yang sangat kering, nipis, kemunculan kedutan di kawasan dahi, hidung, mata, urat labah-labah, lembik, keliangan epidermis, bengkak di bawah mata, ubah bentuk muka bujur, kehilangan kontur yang jelas. Berdasarkan ini, penjagaan harus bertujuan untuk memulihkan lapisan lipid dan keanjalan kulit.

Walau apa pun, tetapi pada usia empat puluh, kebanyakan wakil separuh manusia yang cantik berhadapan dengan masalah penampilan kedutan di muka. Memandangkan perkembangan ini, ia tidak akan berlebihan untuk mempertimbangkan kaedah peremajaan kulit yang paling mudah dan paling popular.

Krim anti kedutan

Krim anti-kedut moden boleh menjadi alternatif yang sesuai untuk suntikan anti-penuaan dan pembedahan kosmetik. Dikilangkan berdasarkan bioteknologi terkini, ia mampu mencapai kesan yang stabil dan tahan lama. Kaedah yang lebih mudah dan pada masa yang sama berkesan untuk peremajaan kulit muka sukar dinamakan. Krim generasi baru bukan sahaja melambatkan proses penuaan, tetapi juga mengenyangkan kulit dengan asid amino, melembapkannya dan meningkatkan fungsi perlindungannya. Itulah sebabnya proses memilih krim kedutan mesti didekati dengan sangat bertanggungjawab. Kerana hanya alat yang berkualiti tinggi dan terbukti boleh memberikan hasil yang ketara.

Prosedur laser untuk peremajaan kulit muka

Dalam prosedur ini, laser menembusi ke dalam lapisan kulit muka yang lebih dalam. Lapisan atas tidak terjejas. Kaedah peremajaan sedemikian dicirikan oleh kesan yang cepat, yang dapat dilihat dengan segera selepas prosedur selesai. Dalam beberapa minggu akan datang, metamorfosis yang menyenangkan akan berlaku di kulit - ia akan benar-benar licin di hadapan mata kita. Walau bagaimanapun, kaedah ini memerlukan pelaburan kewangan yang besar.

koktel vitamin

Kaedah meremajakan kulit wajah, seperti koktel vitamin (mesoterapi), sangat popular di kalangan wanita pertengahan umur. Teknik ini adalah berdasarkan pengenalan dos kecil persediaan aktif biologi atau ubat ke dalam lapisan atas atau tengah kulit. Koktel terapeutik ini mempunyai kesan menegangkan dan menguatkan saluran darah. Komposisi koktel vitamin dipilih semata-mata secara individu. Kelemahan suntikan yang jelas termasuk prosedur yang menyakitkan dan pemulihan kulit yang berpanjangan (mungkin lebam dan bengkak).

Peremajaan Elo

Apabila menyenaraikan kaedah peremajaan terkini, seseorang tidak boleh gagal untuk menyebut prosedur Elos. Ini termasuk kaedah gabungan untuk mempengaruhi kulit, iaitu arus frekuensi tinggi dan denyutan cahaya. Peranti khas menyesuaikan diri dengan suhu tertentu dan memancarkan kilatan cahaya ke kulit muka. Impuls ini menembusi jauh ke dalam sel-sel kulit dan mempunyai kesan meremajakan. Kelemahan prosedur adalah kesakitan, kos tinggi dan banyak kontraindikasi.

Seperti yang anda lihat, krim anti-kedut adalah kaedah peremajaan wajah yang paling mudah dan menjimatkan. Anda tidak perlu membuang masa dan wang berharga anda dengan lawatan ke salun kecantikan. Ia cukup untuk menggunakan krim dua kali sehari dan kesannya tidak akan lama. Menggunakan produk anti-penuaan yang berkualiti akan membantu anda meningkatkan kecantikan dan cahaya kulit anda.