Perincian: penjagaan dan teknik anti-penuaan

Zon Décolleté dan kaedah peremajaannya

Diukur dengan tahap penjagaan, kawasan décolleté adalah salah satu yang agak "termiskin" bagi kebanyakan wanita. Pakar kecantikan melihat ini dengan baik dalam setiap prosedur mereka - jika kulit anjal, licin, tanpa kedutan dan walaupun pada usia 30 tahun -35 +/- tahun Jika terdapat bintik-bintik usia, maka lebih dekat kepada umur 40 dia menua dengan serta-merta, cepat dan mendadak. Ia kehilangan kelicinan, keanjalan dan tona, kelonggaran dan kedutan muncul - terutamanya jalur memanjang di antara kelenjar susu Juga kawasan antara leher dan tulang selangka. Dan Persoalan prosedur peremajaan menjadi sangat relevan.

Terpulang kepada belahan badan wanita bahawa mereka kebanyakannya "tidak boleh mencapai tangan mereka". Jika leher masih mendapat bahagian krim penjagaannya - dan yang terakhir sekali "tambahan" untuk muka yang perlu "dilumur" di suatu tempat, maka sangat sedikit yang jatuh di bawahnya. Krim badan - sejujurnya - tidak setiap wanita menggunakannya. Ya, dan di salon kecantikan kebanyakan prosedur dilakukan pada muka - leher terlibat di dalamnya, tetapi décolleté, sayangnya, sangat jarang mendapat bahagian kesenangannya. Kaki, terutamanya tumit, juga dijaga dengan lebih baik dengan krim berkhasiat.

Pakar kosmetik, duduk di atas kerusi kerja mereka, dengan sempurna melihat gambar yang menyedihkan ini - ia membuka mata kita dalam semua kemuliaannya. Dan selalunya mereka menggabungkan rawatan muka dengan rutin penjagaan kulit décolleté.

Detail: Di sinilah muka berakhir!

Kulit di kawasan ini jauh lebih lemah daripada di hadapan - tidak ada lapisan padat pankreas, terdapat sangat sedikit kelenjar sebum - dengan latar belakang ini, penjagaan rumah yang berterusan setiap hari adalah sangat penting. Dan ia sebenarnya tidak berbeza dengan penjagaan muka - pembersihan, toning, penggunaan serum, topeng dan krim muka yang sama. Kembangkan kawasan muka ke bahagian atas dada - dan dengan itu sentiasa menjaga dan melembapkan kawasan décolleté. Malah pematuhan peraturan mudah sedemikian akan memberi kesan positif pada penampilannya.

Dan jika anda menggabungkan penjagaan kawasan ini di rumah dengan prosedur profesional di pejabat kosmetologi? Di samping itu, ia sangat mudah dan tidak memerlukan kehilangan masa yang tidak perlu, kerana ia dilakukan secara selari. Ya, di pihak pelanggan, ini akan meningkatkan sedikit bil prosedur - setiap pakar kosmetik dengan caranya sendiri memutuskan isu ini dengan pelanggan dan mencapai persetujuan bersama. Pilihan sedemikian amat berguna apabila pelanggan bermula dengan rawatan muka - dalam kes ini, pakar mempunyai sekurang-kurangnya 10 sesi untuk memulihkan tona, kelembapan dan penjagaan kawasan belahan. Dan wanita itu, pada gilirannya, berminat untuk mengingati bahawa muka berakhir di dada atas, dan sekurang-kurangnya ini berlaku. Leher dan belahan termasuk dalam julat ini secara lalai.

Dandanan profesional: apakah kaedah manual yang boleh ditawarkan

Perkara yang paling asas dan agak murah yang mungkin dengan campur tangan profesional tanpa kos tambahan ialah pemprosesan selari kawasan payudara dengan alat yang sama. Ia bermula dengan pembersihan dan pengelupasan cetek biasa yang lembut dengan tangan. Produk berasid telah membuktikan nilainya untuk dijaga - topeng, gel dan serum berasid khas, dan pengelupasan. Sebagai contoh, asid glikolik yang sama - kedudukan sedemikian sentiasa ada dalam barisan pengeluar kosmetik profesional.

Selepas mencuci dan mengeringkan kulit, memohon penyediaan sedemikian adalah beberapa saat. Biarkan selama 15-20 minit bergantung pada arahan dan pematuhan ketat - terutamanya dengan pengelupasan kimia. Walau bagaimanapun, prosedur lengkap dalam bidang décolleté dengan asid kimia adalah tugas yang berasingan, yang, disebabkan oleh keanehan bekerja dengan pengelupasan kimia, dilakukan dengan bijak secara berasingan dari muka. Tetapi pelbagai serum berasid dan topeng adalah perkara yang sama sekali berbeza, mereka sentiasa lebih mudah untuk digabungkan dengan kajian muka. Pengilang mengesyorkan menutup beberapa produk dengan filem untuk menambah baik kerja mereka dan, dengan itu, hasilnya. Dan lakukan prosedur biasa pada muka.

Selepas masa yang ditentukan, penyediaan asid cepat dibasuh - dan di sini sudah ada lebih banyak ruang untuk imaginasi. Serum dengan glycosaminoglycans, ampul dengan elastin dan kolagen, topeng berkhasiat, pelembap atau toning, topeng alga dengan "pemanasan" seterusnya - apa-apa penyediaan dari arsenal mana-mana pakar kosmetik akan sesuai dengan zon décolleté. Terdapat topeng, pengeluar yang menasihatkan untuk mengelakkan yang Sapukan sedikit untuk memanaskan badan - untuk meningkatkan kesannya, ia adalah sangat mudah untuk melakukan ini pada secawan air panas - mandian air yang tiba-tiba, meletakkan mangkuk dengan jumlah yang diperlukan di atasnya, manakala penyingkiran mekap dan fasa pembersihan sedang dijalankan, mempunyai kandungan mangkuk mempunyai masa untuk memanaskan badan sepenuhnya. Perlu diingatkan bahawa ini sangat selesa untuk pelanggan terutamanya dalam tempoh musim luruh-musim sejuk - jisim hangat yang ditutup dengan kerajang akan membantu banyak untuk berehat .

Anda juga boleh bekerja dengan tangan anda - satu lagi bahagian badan yang lemah pada wanita. Oleh kerana kulit pada tangan lebih keras dan kasar, ia patut disambungkan scrub dan krim tangan khas dari senjata terapi parafin. Parafin sejuk adalah pilihan yang sangat baik untuk pejabat pakar kosmetik. Mengupas, jisim berkhasiat, parafin sejuk, sarung tangan dan pemanasan seterusnya - prosedur sedemikian mempunyai kesan yang sangat ketara pada keadaan tangan.

Semasa pakar kecantikan bekerja dengan kedutan di muka, selama ini topeng menguatkan dan melicinkan kulit kawasan belahan. Nah, apabila topeng pasca prosedur terakhir di muka, 10-15-20 minit kerjanya adalah masa yang cukup untuk pakar kosmetik untuk beralih ke bahagian atas dada dan dengan ketara meningkatkan prosedur menggunakan kaedah perkakasan.

Butiran: keupayaan perkakasan

meremajakan kulit belahan

Kaedah perkakasan dengan ketara memperluaskan kemungkinan salon kecantikan untuk penjagaan dan peremajaan kawasan décolleté. Apabila bercakap tentang kaedah fisiologi dan selamat, prosedur berikut memegang telapak tangan dengan ketat:

  • urut vakum
  • terapi arus mikro
  • Lif HF

Pilihan yang paling mudah untuk pakar adalah urutan vakum. Atas sebab ia boleh dilakukan pada topeng berkhasiat atau menegangkan yang sama - kerana ia biasanya mengandungi pelbagai minyak.

Oleh itu, selepas menggunakan topeng terakhir pada muka, tanpa membuang masa dan sumber, mudah untuk bergerak ke kawasan belahan - hanya keluarkan kerajang. Kulit disediakan melalui prosedur awal dan bersedia untuk pemprosesan selanjutnya. Untuk kerja, kami menasihati anda untuk mengambil muncung bola vakum. Kesan mereka lebih lembut daripada kaca, mereka memerlukan jumlah minyak atau krim yang sangat kecil - memandangkan asas pemakanan produk yang digunakan, mereka cukup untuk bekerja. 10-15 minit pendedahan aktif sedemikian pada setiap prosedur - dan peningkatan turgor, nada dan melicinkan kedutan akan menjadi sangat bermasalah tanpa disedari.

Bonus tambahan yang ketara untuk pelanggan adalah kajian bahagian anterior keseluruhan ikat pinggang anggota atas dan otot trapezius dengan jet semasa prosedur ini. Sebenarnya, ini adalah urutan bahagian hadapan zon bergantung kepada tekanan. Selain mengukuhkan dan meremajakan kawasan décolleté, orang ramai menerima urutan yang sangat menenangkan dan menjana semula.

Dari sudut pandangan praktikal, adalah sangat mudah untuk melakukan prosedur terapi arus mikro dan pengangkatan RF pada belahan. Ia mengambil masa yang lebih lama untuk melakukan ini - apabila memilih pilihan ini, kulit mesti dibersihkan dengan teliti untuk laluan arus elektrik. Bagi pelaksanaan kerja pengangkatan RF semata-mata teknikal, ia agak lebih mudah dilakukan - tetapi ini sudah menjadi soal pilihan, keutamaan individu dan kemahiran teknikal pakar tertentu. Anda juga boleh meningkatkan prosedur dengan microdermabrasion berlian, pengelupasan ultrasonik, elektroporasi - yang membolehkan peranti tertentu. Sudah 7-10 prosedur sedemikian boleh menguatkan, memperbaiki, melicinkan dan meremajakan kulit kawasan belahan dengan ketara.

Dengan bermulanya musim bunga, apabila baju sejuk hangat akan digantikan dengan blaus yang lebih terbuka, dan kemudian blaus, kemeja-T, gaun malam dan pakaian dengan bahu kosong, prosedur pemulihan untuk meremajakan kulit décolletage, yang dijalankan pada musim sejuk, akan menjadi. sangat berguna. Dan wanita itu akan bertemu musim bunga dan melangkah ke musim panas dengan bahu yang terbentang dan kepala yang bangga diangkat tinggi.