Minyak pati untuk peremajaan kulit

Minyak untuk peremajaan kulit

Dari umur 25 tahun kulit kita mula pudar. Semua proses metabolik yang berlaku di dalam sel menjadi perlahan. Ini pada mulanya menghasilkan kedutan kecil, kemudian lebih ketara, dan kulit kehilangan keanjalannya sendiri. Proses ini juga disertai dengan diet yang tidak seimbang, gaya hidup yang tidak aktif dan ekologi yang lemah.

Adakah mustahil untuk membantu kulit kita dan melambatkan perubahan berkaitan usia ini secepat mungkin? Pakar kecantikan mengatakan bahawa tidak ada yang mustahil, dan untuk mengurangkan jumlah kedutan dan mencegah penampilan mereka, anda tidak perlu membelanjakan wang yang hebat sama sekali. Pelbagai ubat-ubatan rakyat akan datang untuk menyelamatkan, sebagai contoh, minyak pati.

minyak mentega

Seperti yang ditunjukkan oleh amalan, kebanyakan wanita tidak mengesyaki bahawa minyak pati boleh digunakan untuk mengatasi proses penuaan. Bagi kebanyakan, kosmetik ini dikaitkan secara eksklusif dengan aromaterapi, penyedutan, rawatan air.

Pada masa yang sama, pakar kecantikan melaporkan bahawa minyak pati adalah pembantu yang paling penting dalam perjuangan yang tidak sama rata terhadap kedutan pertama. Di samping itu, mereka memberikan kulit penampilan yang sihat dan rapi, menghilangkan kesan tekanan dan keletihan, tetapi kesan yang sama diperoleh hanya jika jenis minyak dipilih dengan betul.

Berhati-hati dengan kecantikan

Yang paling berkesan dalam menyelesaikan masalah kosmetik ini adalah minyak lavender, serta neroli. Hanya satu titisan penawar ajaib ini sudah cukup untuk mengubah kulit secara literal. Selepas menggunakan minyak ini, proses penjanaan semula sel bermula serta-merta. Ringkasnya, sel-sel kulit tidur benar-benar bangun dan mula aktif bekerja. Dengan penggunaan minyak ini secara sistematik, kulit menjadi lebih anjal.

Sekiranya kawasan tertentu kulit terlalu lembik dan anda perlu segera "mengetatkan" mereka, iaitu, untuk mencapai kesan mengangkat, disarankan untuk menggunakan minyak lavender, melati, mawar dan cendana.

Selepas musim sejuk, kulit kita kelihatan letih dan pucat. Keadaan ini diperburuk dengan kehadiran kedutan. Untuk memberikan kulit penampilan yang segar, ceria, tenang tanpa tanda-tanda kerja berlebihan atau keletihan dan untuk melicinkan kedutan halus dengan ketara, penggunaan minyak pati oren adalah perlu.

Bagaimana anda menggunakan minyak pati?

Peraturan untuk menggunakan minyak pati untuk melawan kedutan adalah universal. Pakar kosmetik mengesyorkan menggunakannya dalam salah satu cara yang paling mudah dan boleh diterima.

Yang pertama ialah urutan dengan bantuan minyak sedemikian. Untuk melakukan ini, tuangkan kira-kira 5 ml minyak yang diperlukan dan urut muka, leher dan tangan anda dengannya. Anda juga boleh menggunakan minyak pati hanya pada kawasan tertentu yang paling bermasalah. Pada masa yang sama, sangat penting untuk memerhatikan teknik urut yang betul, dan juga jangan lupa bahawa semua pergerakan harus ringan, dalam keadaan apa pun anda tidak boleh meregangkan kulit. Semua manipulasi harus dilakukan secara eksklusif di sepanjang garis urut.

Cara kedua untuk menggunakan minyak adalah dengan menambahkannya ke krim kegemaran anda, tetapi sila ambil perhatian bahawa minyak pati tidak boleh dimasukkan ke dalam balang dengan produk kilang, tetapi terus ke dalam hidangan. Masalahnya, minyak pati mempunyai keupayaan untuk meruap apabila bersentuhan dengan udara. Oleh itu, jika anda menambahnya pada krim, keberkesanannya akan berkurangan dengan setiap pembukaan balang.

Untuk mengelakkan ini, masukkan produk terus ke dalam krim sebelum setiap permohonan. Jisim harus dibawa ke konsistensi homogen, dan hanya kemudian digunakan secara merata ke seluruh permukaan kulit atau ke kawasan individu. Selepas 15-20 minit, krim yang tinggal mesti disapu dengan kain lembap. Jangan biarkan lebihan pada kulit, jika tidak, ia boleh menyebabkan bengkak dan, dalam beberapa kes, malah tindak balas alahan.

Berhati-hati dengan palsu!

Pakar memberi amaran bahawa keadaan kulit hanya boleh diperbaiki dengan ketara, dijana semula dan dilicinkan dengan minyak pati semulajadi dan berkualiti tinggi. Malangnya, hari ini anda boleh menemui banyak yang palsu. Oleh itu, beli dana hanya di rangkaian farmasi atau kedai khusus yang boleh dipercayai.