Peremajaan dengan plasma sejuk: Kurang 10 tahun dalam satu prosedur!

Perubahan kulit yang berkaitan dengan usia semakin ketara? Adakah kulit kehilangan keanjalan dan ketegasan, adakah ia menjadi kering, pucat, dan adakah kedutan pertama muncul? Ini diketahui oleh setiap wanita selepas 30-35 tahun. Tetapi itu bukan sebab untuk berputus asa, pergi ke bawah pisau pakar bedah atau menyuntik tembakan yang menyakitkan di muka.

Peremajaan plasma sejuk adalah kaedah penjanaan semula kulit yang unik dan tidak menyakitkan yang membolehkan anda menghilangkan tanda-tanda penuaan, kedutan, bintik-bintik penuaan, urat labah-labah dan masalah kulit yang lain.

Mari lihat apakah plasma sejuk, cara ia berfungsi dan hasil yang anda boleh jangkakan.

Plasma sejuk - fantasi atau perkataan baru dalam kosmetik?

Plasma sejuk ialah gas terion yang terdiri daripada zarah bercas dan neutral sepenuhnya yang dicipta di bawah pengaruh arus elektrik. Dalam plasma sejuk, pecahan zarah bercas tidak lebih daripada 1%, dan suhu gas hanya 30-40 darjah. Faktor aktif ialah gas neutral, molekul aktif, zarah bercas, haba dan sinaran ultraungu yang lemah.

Kuasa pendedahan kepada plasma sejuk cukup untuk memberikan kesan anti-penuaan yang sangat baik, tetapi tidak cukup untuk merosakkan kulit.

Plasma sejuk adalah prosedur yang benar-benar selamat, ia mempunyai kesan anti-radang, antiseptik dan bakteria.

Peremajaan plasma sejuk adalah prosedur yang dilakukan dengan peranti yang berfungsi berdasarkan aliran plasma. Peranti ini adalah pen khas dengan hujung yang boleh diganti.

Intipati prosedur ialah apabila kulit dipanaskan hingga 40 ° C, kolagen dan elastin dihasilkan secara semula jadi, yang membantu untuk menjana semula sel-sel kulit.

Apakah peranti plasma sejuk yang digunakan oleh pakar kecantikan?

Peremajaan kulit mata plasma

Terdapat empat peranti plasma sejuk yang digunakan dalam kosmetologi:

  1. Mediselor BeautyMonster WHITE. Ini ialah peranti frekuensi radio dengan cengkaman yang selesa, dibuat di Korea Selatan. Model ini menawarkan 8 tahap frekuensi dan kuasa yang membolehkan anda menggunakan 36 program.
  2. Pen Plasma Maglev. Dikendalikan dengan bateri, peranti ini mempunyai kuasa yang rendah, yang cukup untuk mengangkat kelopak mata, menghilangkan bintik-bintik penuaan, menghaluskan kedutan dan juga menegangkan kulit yang nipis. Peranti ini dibuat di China.
  3. Terdapat juga peranti plasma sejuk, yang digunakan bukan sahaja dalam kosmetologi, tetapi juga dalam perubatan (pergigian, pembedahan, dermatologi). Ini adalah mesin profesional yang berkuasa.
  4. Peranti lain yang merangkumi plasma sejuk, elektrokoagulasi sentuhan monopolar dan mikrokoagulasi. Juga, peranti sedemikian digunakan untuk melicinkan kedutan, menghilangkan tanda lahir, papilloma, tatu, merawat jerawat, membetulkan parut dan parut. Peranti berfungsi pada intensiti pendedahan rendah, sederhana dan tinggi.

prosedur

Rawatan plasma untuk peremajaan kulit

Keseluruhan prosedur peremajaan sesuai dengan tiga langkah mudah:

  1. Latihan. Tuan memeriksa kulit anda, bercakap tentang kontraindikasi, membersihkan kulit, menggunakan salap anestetik.
  2. Prosedur itu sendiri. Tuan menetapkan peranti kepada kuasa yang diperlukan, membasmi kuman alat tangan, dan kemudian secara berurutan merawat setiap kawasan kulit. Masa pendedahan tidak lebih daripada 1 saat. Akhir sekali, kulit dirawat dengan antiseptik, diikuti dengan penggunaan krim pelembap atau berkhasiat. Bergantung pada kawasan rawatan yang dipilih, tempoh sesi boleh berbeza antara 30 minit dan 1 jam.
  3. Penyembuhan dan pemulihan kulit. Pada akhir prosedur, tuan akan memberitahu anda cara menjaga kulit dengan betul. Adalah sangat penting untuk mematuhi cadangan ini dengan ketat!

Untuk pemulihan penuh anda perlu melakukan perkara berikut:

  • merawat kulit dengan antiseptik dan pelembap selama seminggu;
  • elakkan pergi ke tempat mandi, sauna, kolam renang atau solarium selama seminggu;
  • Gunakan pelindung matahari untuk meminimumkan pendedahan matahari.
  • Jangan guna scrub, pantang gosok selama 10 hari.
  • Tolak kosmetik hiasan sehingga 10 hari.

Bilangan sesi bergantung pada keadaan dan ciri-ciri kulit anda, umur dan bilangan kawasan yang bermasalah. Sesi boleh berlangsung dari 1 (untuk kulit muda dengan perubahan berkaitan usia yang hampir tidak ketara) hingga 7-10 (untuk kedutan dalam, parut, jerawat, dll. ). Prosedur dijalankan tidak lebih daripada sekali sebulan. Kesan maksimum prosedur diperhatikan 4 bulan selepas kursus selesai.

kesan sampingan

Persediaan untuk peremajaan kulit plasma

Kaedah itu sendiri tidak mempunyai kesan sampingan, tetapi penting untuk memahami bahawa peremajaan plasma sejuk hanya boleh dilakukan oleh pakar yang disahkan pada peranti berkualiti tinggi yang telah lulus semua ujian yang diperlukan.

Jika anda sampai ke tuan yang tidak cekap, anda boleh menjangkakan lebam, melecur, benjolan pada kulit, bintik pigmen, dan tindak balas alahan sebagai kesan sampingan.

Hanya percayakan penjagaan kulit anda kepada profesional yang berpengalaman!

Petunjuk dan kontraindikasi

Plasma sejuk ditunjukkan untuk sesiapa yang mempunyai masalah kulit berikut:

  • jerawat, jerawat dan selepas jerawat;
  • Psoriasis;
  • keratosis;
  • beg di bawah mata, kelopak mata atas yang tergantung;
  • solek kekal yang tidak berjaya, tatu;
  • parut, parut, tanda regangan;
  • jeragat, bintik penuaan;
  • tahi lalat, papilloma, ketuat;
  • rosacea;
  • kelonggaran kulit;
  • Lipatan.

Prosedur ini juga mempunyai kontraindikasi, termasuk:

  • penyakit onkologi;
  • kecederaan pada kulit di kawasan yang akan dirawat;
  • Tempoh kehamilan dan penyusuan susu ibu;
  • penyakit darah;
  • suhu tinggi;
  • selsema;
  • penyakit berjangkit akut;
  • Epilepsi;
  • gangguan hormon;
  • kegagalan hati dan buah pinggang;
  • penyakit jantung.

kelebihan dan kekurangan

sebelum dan selepas peremajaan kulit plasma

Tidak dinafikan terdapat faedah lain untuk proses itu, jadi mari kita mulakan dengan itu! Peremajaan dengan bantuan plasma sejuk membolehkan anda mengetatkan kelopak mata yang tergantung dan mengeluarkan beg di bawah mata tanpa pembedahan, kedutan licin tanpa suntikan botox pada muka dan memulakan proses penjanaan semula kulit semula jadi.

Faedah plasma sejuk, sebagai tambahan kepada kesan peremajaan dan pengangkatan, termasuk penghapusan parut, parut, rangkaian vaskular, tanda regangan dan kecacatan kulit yang lain. Dengan plasma, anda boleh menghilangkan jerawat, seborrhea, kulat kulit, dan juga menyembuhkan ulser. Prosedur itu sendiri hampir tidak menyakitkan, krim anestetik digunakan pada kawasan yang paling sensitif (contohnya kelopak mata). Semasa rawatan muka dengan plasma sejuk tidak ada sentuhan dengan kulit, terima kasih kepada jangkitan yang dihapuskan.

Plasma sejuk mengaktifkan proses semula jadi elastin dan pengeluaran kolagen, yang berterusan selama beberapa bulan selepas prosedur.

Kelemahan plasma sejuk mungkin termasuk kos prosedur yang tinggi, kemungkinan tindak balas kulit akut (keradangan, kemerahan, alahan) dan masa pemulihan yang lama untuk kulit sensitif terutamanya.

harga untuk prosedur

Kos peremajaan plasma sejuk bergantung pada wilayah, salon kecantikan, peranti, pengalaman tuan dan faktor lain.

Lebih besar kawasan yang dirawat, lebih tinggi kos prosedur. Sebagai contoh, peremajaan seluruh muka, leher dan décolleté dan blepharoplasty tanpa pembedahan, iaitu peremajaan mata sepenuhnya, kos yang paling tinggi. Peremajaan dahi, pemeriksaan kening atau pemeriksaan lipatan nasolabial kos lebih murah.

Peremajaan plasma sejuk adalah cara yang benar-benar unik untuk menghilangkan perubahan kulit yang berkaitan dengan usia - tanpa rasa sakit, cepat, berkesan dan selamat. Percayai hanya tukang berpengalaman dan jangan lupa untuk menyemak sijil yang memberi anda hak untuk bekerja pada mesin plasma sejuk! Anda layak mendapat yang terbaik!