Bagaimana untuk mengembalikan keremajaan pada kulit tangan

Kulit tangan dengan perubahan berkaitan usia yang memerlukan penggunaan teknik peremajaan

Tangan kami adalah salah satu penanda (serta leher dengan zon décolleté, cuping telinga) yang dengannya sangat mudah untuk melihat bahawa ulang tahun ke-18 telah lama berlalu. Apabila pertama kali bertemu dengan seseorang, kerana tangan yang menyebabkan mata kita jatuh, secara sedar atau tidak. Oleh itu, harus diingat bahawa kulit tangan yang layu bermula lebih awal daripada penuaan kulit wajah. Ini disebabkan oleh fakta bahawa kulit tangan sangat nipis: sama seperti kulit di sekeliling mata dan leher, ia hampir tidak mempunyai lapisan subkutan yang menghasilkan lapisan lemak yang mencukupi yang melindungi kulit daripada pelbagai faktor luaran yang berbahaya. Di samping itu, filem sedemikian menghalang kehilangan lembapan, yang menjadi perlindungan semula jadi terhadap penampilan kedutan. Hampir tiada filem pelindung seperti itu di tangan.

Di samping itu, selepas 25 tahun, proses pembaharuan kulit dalam tubuh manusia menjadi perlahan: sintesis serat kolagen dan elastin, yang bertanggungjawab untuk kekuatan dan keanjalan, berkurangan. Pada masa yang sama, peredaran darah di seluruh badan menjadi perlahan, yang membawa kepada kesukaran dalam "bernafas" kulit dan, dengan itu, pemakanan kulit. Secara beransur-ansur, kulit menjadi lebih kasar dan kendur. Di samping itu, dari masa ke masa, urat dan saluran muncul melalui lapisan permukaan, tendon menjadi berkontur.

Tompok penuaan ditambah, yang merupakan hasil penipisan membran bawah tanah yang memisahkan epidermis (lapisan atas kulit) daripada dermis (lapisan kulit di bawah). Akibatnya, pigmen yang tertanam dalam lapisan dalam kulit mula muncul di permukaan, membentuk bintik-bintik penuaan yang tidak sekata.

Pembedahan plastik kosmetik tangan boleh menghapuskan spektrum penuh masalah berkaitan usia, memulihkan keanjalan kulit, meningkatkan sintesis kolagen dan elastin.

Apakah masalah yang dirawat oleh pembedahan tangan plastik?

Dengan bantuan suntikan dan prosedur perkakasan, anda boleh menyelesaikan masalah seperti:

  • kehilangan tisu adiposa;
  • hiperpigmentasi;
  • kulit menipis dan kering, mengurangkan keanjalan;
  • kedutan dan lipatan;
  • fotopenuaan, kekasaran;
  • warna kelabu atau kekuningan;
  • Kontur urat dangkal.

Teknik terbaik untuk meremajakan kulit tangan

Kemunculan teknik suntikan dan perkakasan terkini, serta pembangunan pengisi untuk menyelesaikan masalah dermis yang berkaitan dengan usia, telah menjadikan peningkatan kulit tangan sebagai prosedur yang mudah dan berpatutan.

biorevitalisasi

Biorevitalisasi adalah cara termudah dan terpantas untuk membetulkan gangguan berkaitan usia. Prosedur ini menghantar asid hyaluronik ke dalam lapisan dalam kulit, memberikan penghidratan dan perlindungan jangka panjang. Penghidratan dalam dermis meningkatkan tona, melambatkan proses penuaan, memperbaiki warna dan struktur tisu, dan juga menghilangkan kedutan kecil dan garis halus.

Di samping itu, prosedur ini mempunyai kesan penyembuhan yang kompleks: ia merangsang pengeluaran hyaluronate sendiri, meningkatkan pertumbuhan semula ruang antara sel dan melindungi kulit daripada kesan antioksidan.

Selalunya biorevitalisasi ditetapkan sebagai persediaan untuk pengelupasan kimia, photothermolysis pecahan, IPL dan semasa tempoh pemulihan selepasnya.

Siapa yang ditunjukkan prosedur

Suntikan asid hyaluronik tidak dihadkan umur. Mereka ditunjukkan pada tanda-tanda pertama kekeringan dan kelesuan kulit.

mesoterapi

Prosedur yang serupa dengan biorevitalisasi, bagaimanapun, bukan sahaja asid hyaluronik digunakan sebagai suntikan, tetapi keseluruhan kompleks nutrien.

Persediaan yang dipilih dengan betul untuk mesoterapi atau koktel daripada mereka akan membantu menghilangkan banyak masalah kosmetik: kulit kering tangan, kedutan, garis halus, kehilangan nada dan keanjalan. Di samping itu, prosedur menyediakan pengetatan tisu yang baik, dan juga mempunyai kesan penyembuhan dan antioksidan yang cerah. Suntikan menghilangkan hiperpigmentasi dan parut kecil, menegangkan kulit, mengembalikan warna yang sihat dan tona sekata. Selalunya mesoterapi ditetapkan untuk rawatan penyakit dermatologi pada tangan - neurodermatitis fokus, ekzema, keratosis, distrofi kuku.

Bagi yang takut suntikan, ada mesoterapi bukan suntikan. Ia tidak kurang berkesan daripada versi klasik, tetapi memerlukan lebih banyak prosedur. Hasilnya disimpan selama enam bulan. Anda boleh melanjutkannya dengan mengambil kursus kedua atau melakukan beberapa sesi penyelenggaraan sebulan sekali.

Untuk siapa prosedur itu disyorkan?

Mesoterapi juga tidak mempunyai sekatan umur. Ia amat sesuai untuk pesakit yang mempunyai kulit tangan yang kering dan menggeleber, ditutup dengan lipatan dan kedutan.

Plastik kontur tangan

Prosedur ini membantu memulihkan kelantangan yang hilang, melancarkan urat yang menonjol dan memberikan berus lengkung yang menyenangkan. Teknik ini berdasarkan suntikan subkutaneus pengisi dengan asid hyaluronik.

Oleh kerana asid hyaluronik adalah komponen semula jadi tubuh manusia, hampir tidak ada tindak balas alahan terhadap prosedur. Untuk memperkenalkan pengisi di bawah kulit tangan, kanula atraumatik digunakan - jarum pembedahan dalam bentuk tiub lembut, yang membolehkan proses peremajaan dilakukan tanpa rasa sakit dan mencegah penampilan hematoma.

Persediaan moden untuk plastik kontur - pengisi yang dibuat di Jerman dan Belanda - telah membuktikan keperluan mereka dalam memulihkan kelantangan dan kelembutan kulit tangan yang luar biasa.

Perkembangan inovatif saintis Belanda - Dermal Filler - menjamin kesan peremajaan yang berkekalan selama 1 hingga 4 tahun. Keberkesanan ubat menyediakan formula yang unik. Komponen utama pengisi adalah, contohnya, polycaprolactone, bahan jahitan perubatan yang lembut. Polycaprolactone merangsang sel kulit - fibroblas - untuk menghasilkan kolagen jenis 1. Iaitu kolagen ini secara intensif terbentuk dalam kulit manusia pada usia 18-20 tahun dan menjadikannya anjal, lembut dan baldu, menyembunyikan saluran darah.

Polycaprolactone secara beransur-ansur diserap ke dalam tisu dan secara semula jadi disingkirkan daripada badan tanpa mengganggu fungsi organ dan sistem. Oleh itu, pengisi dianggap sangat selamat.

Pengisi Jerman, yang terdiri daripada mineral yang berkaitan dengan tubuh manusia - kalsium hidroksiapatit - mempunyai sifat hebat untuk mencetuskan proses berkuasa untuk penghasilan kolagen anda sendiri: kulit menjadi padat dan tegang - tanpa kedutan.

Sifat inilah yang menjadikan peremajaan kulit tangan dengan bantuan pengisi ini sangat berkesan dan tahan lama: kulit pada tangan selepas suntikan kelihatan sempurna selama lebih dari 2 tahun. Kelebihan penting ubat adalah 100% biokompatibilitasnya dengan tubuh manusia. Terima kasih kepada fungsi ini, ujian alahan sebelumnya tidak diperlukan.

90% pesakit yang menjalani peremajaan tangan dengan pengisi Jerman berpuas hati dengan keputusan prosedur serta-merta selepas itu, dan 93% dalam masa 12 minggu.

Untuk siapa prosedur itu disyorkan?

Plastik suntikan sesuai untuk orang yang mempunyai sedikit lemak subkutaneus pada tangan mereka disebabkan oleh perubahan semula jadi atau berkaitan dengan usia.

Terapi laser untuk tangan

Termolisis laser pecahan adalah berdasarkan pendedahan kulit kepada suhu tinggi. Tetapi anda tidak perlu takut dengan prosedur. Pancaran laser menembusi ke dalam lapisan dalam dermis dan lapisan atas - epidermis - tidak rosak. Tak rasa sakit pun.

Prosedur ini melicinkan kedutan, meratakan warna kulit, menegangkan dan memperbaharui tisu. Dengan bantuan pancaran laser yang bertaburan, urat labah-labah, hemangioma, tumpuan hiperpigmentasi yang jelas boleh dihapuskan.

Peranti pecahan moden membolehkan termolisis dijalankan dengan ketepatan tertinggi. Pada masa yang sama, kesan pada kulit tangan sangat lembut, dan hasilnya dipelihara selama bertahun-tahun.

Untuk siapa prosedur itu disyorkan?

Termolisis laser biasanya dilakukan atas sebab estetik, dengan kecacatan seperti:

  • kelonggaran kulit tangan, kedutan, kerutan;
  • foto penuaan;
  • Parut dan parut selepas kecederaan, melecur, pembedahan;
  • Tompok penuaan, termasuk bintik penuaan.

pengangkatan plasma

Dengan plasmolifting, plasma anda yang disucikan dan kaya platelet disuntik ke dalam kulit tangan anda. Prosedur penyembuhan dan peremajaan ini mengandungi potensi yang sangat besar - ia mampu mengaktifkan semua daya badan, yang mula melawan punca penuaan semula jadi.

Plasma yang kaya dengan platelet menyediakan rangsangan peremajaan yang kuat untuk badan mensintesis asid hyaluronik, kolagen dan elastinnya sendiri.

Untuk siapa prosedur itu disyorkan?

Plasmolifting berguna untuk semua orang yang ingin menghilangkan tanda-tanda awal penuaan, mengetatkan dan memperbaiki dermis, memulihkan kekuatan dan keanjalan.

Plasma yang diperkaya digunakan secara meluas untuk mengurangkan keterukan parut dan parut bukan koloid dan menghilangkan pigmentasi ringan dan bintik-bintik.

Kupas

Apabila mengelupas, lapisan atas epidermis berkeratin dikeluarkan dari tangan. Prosedur memulakan proses pembaharuan sel, meremajakan dan mengetatkan tisu, mengembalikan kelembutan dan kelembutan.

Kesan meremajakan pengelupasan agak tahan lama: permukaan kulit dilicinkan, kedutan dan bintik-bintik hilang, berus memperoleh warna dan kehalusan yang sihat.

Untuk siapa prosedur itu disyorkan?

Scrub ringan yang mengandungi asid laktik, glikolik atau salisilik digunakan untuk melicinkan ketidaksempurnaan dan menyekatakan tona kulit. Prosedur ini sesuai untuk orang muda dengan kekeringan awal dermis tangan.

Untuk pesakit yang lebih matang dengan kulit lembap dan kendur serta tanda-tanda penuaan foto, pengelupasan sederhana disyorkan - rawatan dengan asid trichloroacetic melicinkan parut dan kekasaran, menghilangkan pigmentasi dan memperbaharui lapisan atas epidermis.

pek parafin

Kesan utama terapi parafin adalah untuk melembapkan kulit. Melalui penggunaan parafin, semua tisu dipanaskan secara sekata dan mendalam, proses metabolik dalam sel dipercepatkan, penguraian lipid dirangsang dan kulit dilicinkan. Genangan cecair berlaku di kawasan masalah, yang menghalang penyingkiran toksin. Parafin panas membawa cecair bersama-sama dengan produk penguraian yang terlarut di dalamnya ke permukaan. Kerana peluh yang dilepaskan tidak tersejat disebabkan oleh kulit parafin, air diserap semula dan toksin kekal di permukaan. Hasilnya, kulit tidak kering seperti di sauna, tetapi sebaliknya lembap, licin dan tegang. Penghidratan intensif sedemikian mengembalikan keseimbangan air kulit dan menghalang penuaannya. Di samping itu, apabila terdedah kepada haba, peredaran darah dalam kulit bertambah baik, yang membantu memulihkan struktur kulit.

Balutan parafin untuk tangan boleh menghilangkan kekeringan, mengelupas dan kemerahan. Semasa prosedur, penyembuhan aktif mikrocracks berlaku, kulit menjadi licin dan lembut. Pen selepas terapi parafin kelihatan lebih muda. Dan untuk semua faedah lain, prosedur ini sangat menyenangkan - selepas itu mood meningkat, endorfin dihasilkan - hormon kebahagiaan.

Terdapat pilihan untuk terapi parafin dengan pelbagai bahan tambahan, seperti alga coklat. Kadang-kadang beberapa titisan minyak pati aromatik ditambah kepada parafin yang dipanaskan, yang bukan sahaja memberikan aroma yang luar biasa, tetapi juga menguatkan dan melicinkan kulit.

Urutan khas yang menenangkan dan menyegarkan untuk tangan membantu menyatukan kesan terapi parafin.

Siapa yang ditunjukkan prosedur

Terapi parafin tidak mempunyai had umur. Prosedur ini membolehkan anda membersihkan lapisan atas kulit daripada epidermis horny, zarah habuk dan kekotoran luaran yang menyumbat liang-liang. Ini mengaktifkan saliran limfa, yang meningkatkan pemakanan kulit. Akhirnya, kulit menjadi elastik, elastik, baldu dan memperoleh warna yang terang.