Ubat-ubatan rakyat untuk meremajakan kulit muka

Ubat-ubatan rakyat untuk peremajaan muka adalah rangkaian keseluruhan produk, resipi dan kaedah untuk permohonan mereka. Penggunaan sistematik mereka tidak akan disedari. Tidak perlu membelanjakan wang yang banyak untuk kosmetik dan lawatan ke salun kecantikan yang bergaya.

Ubat semulajadi untuk peremajaan kulit

Seorang wanita yang rapi sentiasa menarik perhatian, membangkitkan kekaguman. Semua yang anda perlukan untuk belia ada dalam diri anda dan dalam rumah anda. Perkara utama adalah bermula, dan hasilnya tidak akan membuat anda menunggu. Ahli falsafah Inggeris Francis Bacon berkata: "Wajah yang cantik adalah cadangan senyap. "

Membuat produk kosmetik buatan sendiri mengikut resipi, anda boleh memastikan keselamatannya. Mereka tidak mengandungi hormon dan komponen yang disintesis. Kosmetik anti-penuaan hormon diharamkan di banyak negara. Tetapi mereka melanggar undang-undang. Seperti yang anda ketahui, hormon mempunyai kesan meremajakan segera, yang menarik ramai. Walau bagaimanapun, di sinilah kesan sampingan berlaku. Tanpa "doping" kulit tidak lagi berfungsi, menjadi berkilat dan telus. Risiko penyakit dan komplikasi semua jenis meningkat.

Peremajaan wajah di rumah membolehkan anda menggunakan bahan semulajadi, mencuba dan memilih produk anti-penuaan yang paling berkesan untuk diri anda tanpa membahayakan kesihatan.

Membersihkan kulit dengan ubat semulajadi

Sayur-sayuran segar, buah-buahan, kopi, produk tenusu, madu asli, minyak pati, lilin lebah, lemak luak, rebusan herba adalah bahan utama untuk kosmetik rumah. Sebahagian daripada mereka boleh digunakan sebagai produk penjagaan kendiri.

Krim atau krim masam sesuai untuk menanggalkan mekap. Mereka sangat baik untuk kulit kering dan untuk musim sejuk. Pada musim panas adalah lebih baik untuk beralih kepada minyak badam. Ia melindungi kulit daripada sinaran ultraungu. Juga sesuai untuk kulit halus di sekeliling mata.

Minyak zaitun bagus untuk solek kalis air. Ia juga disyorkan untuk menanggalkan solek mata. Vitamin E yang terkandung di dalamnya meremajakan dan memberikan kesegaran wajah anda.

Krim buih untuk kulit normal

  • 2 sudu besar yogurt tanpa pengisi,
  • 1 buah kiwi
  • 1 sudu teh badam cincang (memberi kesan pengelupasan lembut),
  • 1 sudu besar setiap minyak badam dan madu.

Semua komponen harus dicampur dengan baik.

Susu pembersih untuk kulit kering hingga normal

Untuk membuat susu, campurkan:

  • 1 cawan krim dengan kuning telur, 1 sudu besar cognac
  • 3 sudu besar jus lemon.

Topeng pembersih untuk kulit berminyak

Ubat ini sesuai untuk kulit yang terdedah kepada jerawat dan berminyak:

  • 3 sudu besar oatmeal - mereka melegakan kemerahan,
  • 1 sudu teh hijau, yang meneutralkan kekotoran dan menghalang penuaan kulit.
  • Setengah gelas kefir.

Untuk mendapatkan jisim homogen, anda perlu mencampurkan bijirin dan teh dalam penggiling kopi. Campurkan dengan kefir atau yogurt dan sapukan pada muka dengan gerakan urut. Basuh dengan air sejuk selepas 15 minit.

Menegangkan kulit dengan ubat semulajadi

Krim dan serum penjagaan kulit hanya boleh berkesan jika ia digunakan pada kulit yang dibersihkan dan tona. Ejen meresap ke dalam liang roma. Jika ia tersumbat, tiada Elixir of Youth akan mempunyai kesan yang diingini.

Kami menghasilkan penyegar muka berasaskan air dan air rebusan herba. Toner merah jambu disyorkan untuk kulit sensitif. Tuangkan satu sudu besar kelopak ratu bunga dengan segelas air mendidih dan biarkan mendidih. Sejukkan infusi, tapis (boleh guna kain kasa), ketepikan dan gunakan.

Air rebusan timun sesuai untuk kulit yang dehidrasi. Campurkan sayur-sayuran cincang dengan segelas susu rebus dan rebus selama lima minit. Tapis tonik yang telah disejukkan. Ia akan menyegarkan dan melembapkan kulit.

Formula berasaskan pudina disyorkan untuk kulit bermasalah. Tumbuhan (boleh dikeringkan) hendaklah disiram dengan dua gelas air mendidih. Kami merebus sup dengan api perlahan selama kira-kira sepuluh minit, kemudian tapis dan tambah dua sudu besar calendula tincture, satu sudu alkohol borik dan beberapa titis jus lemon.

Tonik yang sangat baik diperoleh daripada air mineral yang mana jus lemon ditambah. Ia amat baik untuk membekukan campuran ini. Yang tiada pada waktu pagi hanyalah kiub ais beku untuk mengelap muka anda.

Krim muka semulajadi dengan tujuh bahan

Neutralkan sentuhan masa pada kulit anda dengan resipi tujuh bahan yang mudah:

  • 2 sudu besar lilin lebah;
  • 1 sudu teh air mawar;
  • 1 sudu teh madu;
  • 1 sudu besar mentega shea atau mentega shea;
  • 1 sudu besar minyak badam;
  • 1 sudu teh minyak kelapa;
  • 4-5 titik minyak pati untuk jenis kulit anda;

Cairkan lilin lebah dalam mandian wap. Dalam mangkuk yang berasingan, campurkan air mawar dengan madu dan panaskan sedikit. Masukkan mentega shea ke dalam wax dan gaul. Masukkan badam dan minyak kelapa. Tambah air mawar dan madu ke dalam campuran ini. Gunakan pemukul untuk mencambuk krim dan keluarkan dari api.

Minyak pati harus ditambah ke asas ini, yang mengandungi komponen yang diperlukan untuk peremajaan, bergantung pada jenis kulit.

  • untuk kulit kering - geranium, lavender, rosewood;
  • untuk berminyak - lemon, lavender;
  • untuk biasa - lemon, lavender, oren;
  • untuk campuran - lemon, pudina, neroli;

Resipi ini telah lama diketahui dan telah terbukti keberkesanannya berkali-kali.

Komponen psikologi adalah penting. Tekanan bukan sahaja mempengaruhi dalaman tetapi juga keadaan luaran seseorang. Pemakanan yang seimbang adalah penting untuk memanjangkan keremajaan kulit. Tabiat buruk, sama ada merokok atau ketagihan alkohol, mempercepatkan penuaan badan. Adalah dinasihatkan untuk menolak mereka.

Jaga diri, berjaya dan bahagia. Daripada krim penjagaan konvensional, gunakan ubat semula jadi buatan sendiri dan pastikan kulit yang terawat dan cantik.