Peremajaan Kulit: Cara Berkesan!

Semua orang sentiasa mahu kelihatan muda dan cantik. Namun, selama bertahun-tahun seseorang bertambah tua dan begitu juga kulitnya. Adakah Kaedah Pemulihan Kulit Berkesan? Ya, ada kaedah seperti itu, dan dalam artikel ini kita akan melihat beberapa kaedah.

cara meremajakan dan memperbaharui kulit anda

Peremajaan kulit tanpa pembedahan

Peremajaan kulit boleh dilakukan secara pembedahan atau bukan pembedahan. Peremajaan bukan pembedahan kurang menyakitkan dan kulitnya dipulihkan dengan lebih cepat hasilnya. Ia juga tidak meninggalkan bekas luka atau bekas luka pada kulit ketika kaedah bukan pembedahan digunakan. Kaedah bukan pembedahan ini merangkumi pengelupasan wajah, botox, topeng pengangkat, bio-revitalisasi dengan asid hyaluronik, dan mesoterapi. Mari lihat masing-masing secara berasingan:

1. Mesoterapi

Mesoterapi adalah kompleks prosedur yang bertujuan untuk meningkatkan fungsi metabolisme dan peredaran darah di lapisan kulit. Prosedur ini memberikan keanjalan pada kulit dan meningkatkan nada. Walaupun selepas prosedur pertama, kedutan hilang pada seseorang dan keadaan kulit bertambah baik. Setelah menjalani keseluruhan mesoterapi, seseorang akan melupakan masalah kulit selama-lamanya.

2. Botox.

Botox adalah bahan yang melicinkan kedutan dan memperbaiki kontur wajah. Ia disuntik di bawah kulit menggunakan suntikan khas. Ia bertindak pada ujung saraf pada otot muka dan membuatnya tidur, menjadikan kulit licin dan anjal. Walau bagaimanapun, Botox tidak digalakkan untuk orang yang alah kepada pelbagai ubat.

3. Angkat topeng

Mengangkat topeng adalah salah satu kaedah peremajaan kulit yang paling tidak berbahaya. Mereka membantu menegangkan kulit dan memberikan kesegaran. Topeng pengangkat dibuat oleh jurusolek berpengalaman yang, bersama dengan mereka, juga akan melakukan urutan wajah yang akan membolehkan anda melicinkan dan menghilangkan kerutan sepenuhnya.

Mengangkat topeng untuk keremajaan kulit

4. Biorevitalisasi dengan asid hyaluronik

Kaedah peremajaan kulit ini merangkumi prosedur menggunakan asid hyaluronik. Asid ini meningkatkan fungsi sel kulit dengan ketara, meningkatkan nada dan menenangkan kulit dengan kelembapan yang diperlukan. Biorevitalisasi dengan asid hyaluronik adalah salah satu cara yang paling tidak berbahaya untuk meremajakan kulit wajah. Asid hyaluronik membantu menenangkan kulit, menyembuhkan parut jerawat, dan menghaluskan kulit dari kedutan.

5. Scrub muka

Scrub muka adalah prosedur yang digunakan untuk meremajakan kulit wajah dengan menghilangkan sedikit ketidaksempurnaan pada permukaan kulit dan melicinkan kedutan halus. Pengelupas boleh dilakukan di rumah dan merupakan kaedah yang baik untuk mencegah penuaan kulit. Ini adalah kaedah peremajaan kulit yang paling murah dan termudah.

Sebagai tambahan kepada kaedah peremajaan kulit yang biasa, terdapat dua kaedah lain yang sangat popular tetapi lebih mahal - peremajaan foto dan peremajaan laser pecahan.

Peremajaan foto

Photorejuvenation terdiri daripada penggunaan prosedur yang membetulkan perubahan berkaitan dengan usia akibat pertumbuhan semula kulit. Berkat ciri ini, anda dapat menghilangkan kedutan dengan berkesan dan cepat, memperbaiki keadaan umum kulit dan meningkatkan keanjalannya dengan ketara. Peremajaan foto berlaku di bilik khas dengan peralatan khas. Inti prosedurnya adalah seperti berikut: cahaya dari sumber berdenyut diarahkan ke kawasan kulit yang bermasalah, yang diserap oleh sel kulit dan diubah menjadi panas. Kemudian haba itu merosakkan atau memusnahkan sel atau zat lama di dalamnya.

Sebagai contoh, mungkin terdapat bintik-bintik usia yang disebut pada kulit wajah, yang mempengaruhi keadaan kulit. Sel-sel ini mengandungi melanin, yang dipengaruhi oleh cahaya. Cahaya juga mempengaruhi dan memusnahkan sel kulit yang bermasalah yang mengandungi formasi vaskular atau kandungan oxyhemoglobin yang berlebihan. Di samping itu, tenaga dari sumber impuls merosakkan kolagen lama dalam sel kulit dan memulakan sintesis semula. Oleh itu, pertumbuhan semula jadi kulit berlaku. Prosedur ini sangat memperbaiki warna dan keadaan kulit, dan secara kekal menghilangkan semua keriput dan bintik-bintik usia.

Prosedur untuk peremajaan kulit

Peremajaan laser pecahan

Peremajaan kulit laser mirip dengan pembedahan semula kulit, tetapi mempunyai tahap trauma kulit yang lebih rendah dan tiada kesan sampingan. Inti peremajaan laser terletak pada kerosakan tepat pada waktu kulit, yang membawa kepada zon mikrotermal. Zon mikrotermal dikelilingi oleh kawasan sel kulit yang sihat dan utuh. Terima kasih kepada mereka bahawa seluruh permukaan telah dipulihkan dan semua kawasan yang rosak telah diubahsuai sepenuhnya. Kolagen dan elastin baru terbentuk di kawasan yang rosak, yang membantu melicinkan dan meremajakan kulit. Pembetulan laser pada kulit secara kekal menghilangkan bintik-bintik usia, melicinkan kedutan dan juga menghilangkan parut selepas jerawat.

Prosedur ini sangat berkesan dan tidak menyakitkan, tetapi mempunyai kontraindikasi untuk beberapa kumpulan orang. Ia dikontraindikasikan untuk gadis hamil yang mempunyai penyakit kulit, barah, dan penyakit darah yang teruk. Dalam kes ini, anda tidak boleh berpuas hati dengan peremajaan kulit laser.