Topeng muka anti-penuaan: selepas 30, 35, 40, 50 dan 60 tahun

Madu untuk topeng meremajakan

Topeng muka adalah alat yang sangat diperlukan untuk menjaga, membersihkan dan meremajakan kulit anda. Topeng muka memainkan peranan utama dalam kosmetik. Selepas prosedur ini, kulit kelihatan segar dan berseri. Adalah mustahil untuk menghalang kedutan pertama daripada muncul, tetapi adalah mungkin untuk melambatkan penuaan kulit. Pertimbangkan topeng yang dibuat di rumah dengan tangan anda sendiri. Topeng sedemikian tidak akan menjadi lebih teruk, dan mungkin lebih bermanfaat kepada kulit anda. Apabila membuat topeng antipenuaan di rumah, mulakan dengan memilih sendiri bahan-bahan segar, mengelakkan beberapa bahan tambahan bukan semula jadi. Sebagai contoh, enzim berguna dalam topeng buah - pemangkin hanya terdapat dalam sel hidup dan tiada sepenuhnya dalam krim tertutup. Kedua, bahan-bahan untuk topeng boleh didapati di setiap dapur. Dan sudah tentu, topeng muka meremajakan yang anda buat sendiri jauh lebih murah.

Kami menyediakan topeng muka meremajakan di rumah

Anda perlu menggunakan topeng muka anti penuaan dengan kerap. Juga, lakukan urutan tambahan supaya anda dapat melancarkan peredaran darah, lap kulit anda dengan ais dari rebusan chamomile pada waktu pagi. Ini membantu kulit kekal dalam bentuk yang baik, hanya mengutamakan bahan-bahan segar dan semula jadi. Dengan langkah-langkah ini, topeng muka anti penuaan anda akan menjadi menakjubkan. Berikut adalah beberapa bahan untuk topeng anti penuaan.

Bahan-bahan untuk topeng anti penuaan
  • Kentang. Puree dengan sedikit jus lemon menjadikan kulit licin dan segar.
  • Citrus. Sebelum menggunakan topeng sitrus-vitamin, wap muka anda dengan tuala panas dan mengelupas.
  • Aloe. Jus pokok gaharu dijual sedia untuk digunakan. Kacau dengan minyak zaitun.
  • sayang. Madu hangat dengan minyak zaitun digunakan dengan berus lembut.
  • Yis. Pastikan anda memberi perhatian kepada tarikh tamat tempoh, yis mestilah yang paling segar. Topeng yis memberikan keanjalan kulit dan menjadikannya berseri.
  • Produk tenusu. Krim masam atau keju kotej akan menghalang penampilan kedutan, kulit selepas menambah susu akan menjadi licin dan segar.
  • pisang. Resipi paling mudah untuk topeng muka dengan pisang: campurkan pulpa pisang dengan krim masam dan madu. Ini menjadikan kulit lembut dan anjal.

Topeng muka meremajakan: resipi mengikut umur

Peremajaan topeng muka selepas 30 tahun

Adalah baik untuk mula membuat topeng muka antipenuaan sejak awal anda melihat perubahan pertama. Ia biasanya muncul selepas umur 30 tahun. Anda tidak akan melupakan penampilan kedutan selama-lamanya, tetapi penuaan kulit dapat dihentikan. Anda perlu menjaga kulit anda dari usia muda, secara beransur-ansur memberi perhatian yang lebih dan lebih kepadanya. Terdapat topeng universal yang boleh membantu memerangi garis ekspresi. Resipi untuk topeng ini sangat mudah. Berikut adalah salah satu daripadanya.

  1. Ambil salad hijau, pasli.
  2. Cincang halus.
  3. Tuangkan air panas ke atas oat.
  4. Sapukan campuran pada muka anda.

Peremajaan topeng muka selepas 35 tahun

Selepas 35 tahun, kulit memerlukan penjagaan yang lebih mendalam. Pada masa ini, kulit bertindak balas dengan penuh syukur kepada sebarang kesan yang bermanfaat. Beri perhatian khusus kepada kolar dan kelopak mata. Pada usia ini, kulit wanita menjadi nipis di tempat-tempat ini dan memerlukan perhatian maksimum. Topeng telur bukan sahaja melicinkan kulit, tetapi juga memberikan penampilan baldu.

  1. Pukul protein sehingga kaku.
  2. Anda sepatutnya mendapat 5 lapisan. Sapukan topeng lapisan demi lapisan. Biarkan setiap lapisan kering.
  3. Kami membasuhnya.
  4. Sapukan kuning dengan jus lemon.
  5. Untuk mencuci, kita bergantian antara air suam dan air sejuk.

Peremajaan topeng muka selepas 40 tahun

Kulit wanita tidak kelihatan begitu segar selepas 40 tahun. Untuk memanjangkan keremajaan, adalah perlu untuk menjaganya setiap hari. Ia membantu mengurangkan penampilan kedutan dan memulihkan cahaya topeng yang sihat dengan kesan meremajakan. Pastikan anda menggunakan tanah liat putih sebagai bahan. Ia mengandungi mineral yang bermanfaat. Ia juga akan mencerahkan kulit dengan baik.

  1. Campurkan tanah liat putih dan minyak zaitun (atau minyak jagung).
  2. Kami mengedarkannya dengan lapisan yang sama rata.
  3. Basuh dengan air
Madu dan aloe untuk peremajaan wajah

Topeng muka anti-penuaan selepas 50 tahun

Dalam kebanyakan kes, topeng untuk wanita lebih 50 tahun diperbuat daripada asas minyak. Mereka membantu memulihkan kekuatan. Pada usia ini, seseorang tidak boleh berharap bahawa kesannya akan ketara selepas penggunaan pertama. Topeng muka yang meremajakan lebih baik dilakukan dalam kelas. Kira-kira 10-12 kali. Topeng menegangkan kulit sesuai. Jus aloe memulihkan metabolisme lemak, menjadikan kulit segar dan anjal.

  1. Masukkan madu dan kuning telur ke dalam jus aloe.
  2. Panaskan adunan.
  3. Sapukan pada kulit dengan gerakan mengurut.
  4. Kami membasuh dengan air.

Peremajaan topeng muka selepas 60 tahun

Dari umur 60 tahun, kulit menjadi kering dan terdapat kedutan dan pengelupasan yang ketara. Pada usia ini, topeng adalah lebih baik daripada dengan penambahan vitamin A.

  1. Campurkan krim masam dengan puri labu.
  2. Tambah vitamin A (dari ampul).
  3. Sapukan selama 20 minit. Kami membasuhnya.

Menjaga kulit anda adalah penting pada sebarang umur. Manjakan diri anda setiap hari. Dan pembantu yang paling penting dalam perkara ini adalah topeng muka antipenuaan.

Salah satu topeng anti-penuaan universal boleh dipanggil topeng muka dengan aloe vera, ia sesuai untuk semua peringkat umur dan kesannya sangat hebat.