Persediaan percutian: peremajaan kulit di rumah

Peremajaan kulit dengan ketulan ais

Semakin dekat percutian, semakin banyak kebimbangan dan keperluan wanita: untuk melakukan pembersihan umum, membeli hadiah, memikirkan semula menu, membeli barang runcit.

Namun, dengan semua kesukaran ini, seseorang tidak boleh melupakan dirinya yang dikasihi. Pada hari cuti, setiap wanita diwajibkan untuk kelihatan rapi. Sudah tentu, salun kecantikan selalu membuka pintu mereka dengan ramah. Profesional boleh melakukan pekerjaan yang hebat dengan tugas yang diberikan, tetapi memerlukan masa dan wang.

Oleh kerana tidak semua orang mencukupi kedua-duanya, maka beberapa prosedur salun dapat dilakukan secara bebas. Contohnya, anda boleh mengadakan sesi cryotherapy anti penuaan di rumah dengan ais kosmetik, yang sangat mudah dibuat.

Kesan sejuk yang sejuk pada kulit berjaya digunakan untuk tujuan perubatan dan kosmetik. Reseptor bertindak balas terhadap kesejukan - saluran darah mula-mula menyempit dan selepas beberapa ketika (ketika perangsang ais dikeluarkan) mereka mengembang. Ini meningkatkan peredaran darah, meningkatkan nada otot muka, kulit menjadi tegap dan segar, pengelupasan hilang dan kedutan dilancarkan.

Hasilnya, setelah dua minggu peremajaan dengan ais kosmetik, kami mendapat hasil yang luar biasa - kulit yang sihat dan tegas. Secara umum, dengan minimum wang dan masa, anda boleh menyiapkan wajah cantik anda untuk percutian yang akan datang sendiri.

Untuk prosedur peremajaan kulit, anda perlu membuat tiga jenis ais. Masing-masing dari mereka sedang disiapkan untuk fasa tertentu.

  • Peringkat pertama adalah pembersihan dan penyegaran
  • Tahap kedua adalah pemakanan kulit
  • Tahap ketiga adalah mengangkat dan merawat kulit kelopak mata

Pembuatan tiga jenis ais krim kosmetik

Ais merah untuk peringkat pertama - membersihkan dan menegangkan kulit

Bahan-bahan:

Jus cranberry yang baru diperah 100 ml (stok), jus aloe 2 sudu teh (stok), air mineral yang disucikan atau masih 100 ml.

Keasidan jus cranberry membersihkan kulit dengan sempurna (pengelupasan buah), mengetatkan liang, menyekat enzim yang memusnahkan kolagen tanpa kulit kehilangan keanjalannya. Aloe adalah antiseptik dengan sifat penyembuhan, mengandungi allantoin - tangga nutrien.

Campurkan semuanya dan tuangkan ke dalam acuan ais krim.

Es kuning untuk peringkat kedua - peremajaan, penjagaan dan melicinkan kedutan di wajah dan leher

Bahan-bahan:

Infusi bunga linden (1 sudu besar tuangkan 1 sudu besar air mendidih, sejuk dan saring).

Minyak buckthorn laut 1 sudu teh, 3 titis minyak pati mur.

Infus Linden melegakan kerengsaan dan minyak buckthorn laut, tempat penyimpanan asid lemak tak jenuh ganda omega-3, -6, -9, yang merupakan nutrien yang sangat baik untuk kulit, menjadikannya tegang, anjal dan elastik. Myrrh adalah ramuan untuk meremajakan pemakanan, penghidratan, dan aromaterapi.

Campurkan infus linden hangat dengan minyak buckthorn laut dan mur, tuangkan ke dalam acuan.

Es putih untuk peringkat ketiga - penjagaan kelopak mata, peremajaan dan penghapusan garis-garis halus di sekitar mata

100 ml teh hijau (1 sudu teh setiap 1 sudu besar air mendidih, toskan, sejuk), 100 g susu (tidak bebas lemak), 5 tetes minyak zaitun.

Masukkan susu dan minyak zaitun ke dalam teh suam yang telah dihiris, campurkan, tuangkan ke dalam acuan ais. Setelah campuran sejuk, masukkan acuan ke dalam peti sejuk dan apabila kiub beku sepenuhnya, siap digunakan.

Prosedur peremajaan dilakukan pada kulit yang dibersihkan dengan mengusapnya dengan lembut. Pergerakannya bukan urut, tetapi hanya pelincir, dari pusat ke pinggir wajah dan dari bawah ke atas sepanjang leher. Ketiga-tiga kubus dimasukkan dalam satu prosedur. Anda perlu menggunakannya satu demi satu tanpa menunggu ia kering. Lakukan sesi selama 5 hari dan ulangi selepas 3 hari.

Hasil dari prosedur mudah ini secara harfiah dan kiasan akan "di wajah" dan anda pasti akan gembira. Baiklah, dan wang yang disimpan pada masa yang sama pada malam cuti selalu dapat dibelanjakan dengan baik.