Peranti kecantikan: Peranti kecantikan terbaik TOP-17

kulit muda dan tua

Kosmetologi pada abad ke-21 tidak berhenti. Teknik baru selalu muncul dalam senarai perkhidmatan salun kecantikan. Banyak rawatan membantu mengatasi kedutan pertama dan masalah kulit yang lebih serius, menjadikannya lebih halus dan lebih terhidrat. Tetapi tidak semua orang berpeluang mengunjungi salun. Dan di sinilah alat kecantikan dimainkan yang boleh digunakan di rumah. Peranti sedemikian senang dan senang digunakan, tetapi ada kontraindikasi yang tidak boleh dilupakan.

Jenis perkakas rumah untuk menjaga kecantikan wajah dan badan

Pada masa kini, kosmetologi perkakasan telah menjadi sebahagian daripada kehidupan banyak wanita. Pelbagai prosedur akan membantu memerangi penuaan, membersihkan dan menegangkan kulit, menegangkan oval wajah. Di salon kecantikan, kos perkhidmatan disimpan pada tahap tinggi, tetapi jika anda membeli peralatan yang diperlukan di kedai, harganya akan lebih rendah. Seluruh keluarga anda juga boleh menggunakan peranti ini untuk penjagaan kecantikan.

Urut peremajaan wajah

Semua peranti untuk penjagaan kulit dibahagikan kepada pelbagai jenis bergantung pada prinsip operasi:

  • Ultrasonik.
  • Kekosongan.
  • Mata Wang Mikro.
  • Radas Darsonval.

Semua peranti ini mengambil sedikit ruang, sebab itulah ia dipanggil mudah alih. Mereka biasanya lemah kekuatan. Walaupun anda menggunakan seisi keluarga, kekerapan penggunaannya tidak dapat disamakan dengan jumlah peralatan yang digunakan di salon kecantikan.

Peranti rumah tidak mahal jika dibandingkan dengan pemasangan profesional kerana prestasi rendah dan ciri-ciri yang lebih sedikit.

Perbezaan utama antara kecantikan dan alat penyelenggaraan diri profesional adalah kekhususan aplikasi. Sebilangannya tidak boleh digunakan di rumah. Semasa membeli peranti baru untuk kegunaan rumah, anda perlu berhati-hati kerana banyak dari mereka dilarang menggunakannya sendiri. Oleh itu, kadang-kadang perlu dikunjungi ahli kecantikan dan membelanjakan wang untuk perkhidmatan yang berkualiti.

Bagaimana perkakas rumah berfungsi

Semasa memilih peranti untuk menjaga kecantikan di rumah, persoalan yang sering timbul ialah peranti mana yang hendak dibeli. Jenis peranti yang berbeza boleh digunakan untuk masalah kulit yang berbeza. Sebelum membeli, anda harus menghubungi pakar yang, setelah pemeriksaan, akan menentukan keadaan kulit dan memilih alat untuk penggunaan bebas.

Untuk memperbaiki kerja saluran darah di kulit dan meningkatkan peredaran darah, perlu memilih peranti mikro atau galvanik. Selepas pendedahannya, oksigen memasuki sel dengan lebih aktif, nutrien menembusi jauh ke dalam epidermis. Proses penuaan diperlahankan dengan penyingkiran toksin melalui liang pori. Penuaan sel dihambat. Peningkatan pengeluaran kolagen menjadikan kulit tegap dan anjal. Terdapat pembaharuan aktif tisu, kerana pembahagian sel epidermis dipercepat. Akibatnya, oval wajah diketatkan, kulit bertambah baik, kulit kelihatan segar, dan kedutan halus dilancarkan.

Bagaimana alat peremajaan berfungsi pada kulit

Mesoterapi boleh dilakukan tanpa suntikan. Ini menjadi mungkin dengan bantuan alat galvanik. Dorongan elektrik peranti membawa kepada percepatan metabolisme dalam sel, yang menimbulkan kesan mengangkat.

Peranti mikro untuk mengekalkan nada dan kecantikan boleh digunakan pada belahan, leher, lengan, dan bahagian badan yang lain. Semasa pendedahannya, nutrien penting meresap jauh ke dalam epidermis, yang mengakibatkan peningkatan, pengukuhan dan pemeliharaan kontur wajah.

Dengan bantuan alat ultrasound, urutan dan pembersihan kulit dilakukan. Semasa menjalankan prosedur menggunakan alat ini, hasil yang sangat baik diperoleh, setanding dengan penggunaan salun pengelupasan. Ultrasound secara aktif menghilangkan sel kulit mati dan melicinkan permukaannya. Manipulasi ini digunakan untuk merawat jerawat dan komedo. Penghasilan kolagen dipercepat dan pembaharuan sel berlaku. Cecair berlebihan dikeluarkan dari lapisan atas kulit, bengkak dikeluarkan, yang membawa kepada kesan saliran limfa. Selepas penggunaan peranti ultrasound, perubahan positif berlaku yang memberi inspirasi kepada banyak pengguna. Menjaga kecantikan kulit adalah faedah utama prosedur ini.

Peranti untuk menyedut kulit adalah penyelesaian yang sangat baik untuk kegunaan rumah. Kesan utama alat-alat ini untuk mengekalkan kecantikan adalah urutan, pembersihan jerawat sebum, penyingkiran cecair yang berlebihan, saliran limfa dan peningkatan kulit.

Peranti kecantikan dan fungsinya yang popular

Peranti mikro.

Peranti mikro peremajaan

Apabila digunakan secara berterusan, arus mikro mempunyai kesan yang ketara. Dengan bantuan mereka, penyumbat di liang-liang dikeluarkan, metabolisme pada kulit dinormalisasi dan kekotoran dikeluarkan. Beberapa model popular:

Peralatan penyaduran elektrik baik untuk peringkat awal penuaan kulit dan sangat berkesan untuk mencegahnya. Rakaman mesoterapi yang mahal dan menyakitkan dapat dielakkan dengan rawatan di rumah. Anda akan mendapat kesan yang sama dengan mengurangkan kedutan dan memperbaiki penampilan anda.

Mikro membantu dengan masalah seperti ini:

  • "Gelongsor" bujur muka;
  • kulit kendur dan kehilangan ketegasan;
  • Kedutan, terutamanya halus;
  • Kulit pudar dan kehilangan kecantikan;
  • Parut, bintik usia dan parut.

Hasil penggunaan peranti microcurrent berpanjangan. Kelebihannya juga termasuk kesan lembut pada kulit, tanpa tusukan dan akibat negatif dari prosedur (tidak ada edema, kemerahan). Untuk mengekalkan kesannya, peranti tidak boleh digunakan lebih dari sekali sebulan untuk mengelakkan kesan negatif.

Peralatan ultrabunyi.

Peranti ultrabunyi untuk keremajaan kulit

Setiap malam, pembersihan kulit adalah prosedur penting untuk menjaga kecantikan wajah. Solekan, kotoran dan sel mati perlu dibuang setiap hari. Pembersihan ultrasonik membantu dengan ini. Ia menghilangkan bintik hitam, mencerahkan pigmentasi, membuat kulit terasa halus dan mengekalkan kecantikannya. Ultrasound sangat popular kerana menolong wanita dari semua peringkat umur melawan penuaan. Kesan lembut merangsang pemeliharaan kesan mengangkat yang tahan lama. Phonophoresis melembapkan dan menyuburkan kulit melalui penembusan nutrien yang mendalam ke dalam epidermis.

Dengan bantuan peralatan ultrasound, banyak masalah kulit dapat diselesaikan:

  • Perubahan warna kulit, kusam, kusam.
  • Kulit berminyak berlebihan.
  • Kedutan, lipatan, kaki gagak.
  • Hipersensitiviti.
  • Kekeringan menyebabkan pengelupasan.
  • Kawasan berpigmen (jeragat, usia tua, selepas kelahiran).
  • Pori yang membesar, jerawat, wen.
  • Penurunan keanjalan berkaitan dengan usia.

Penggunaan peralatan ultrasound boleh dilakukan tidak lebih dari 2 kali seminggu. Ini cukup untuk membersihkan kulit berkualiti tinggi dari sel keratinized dan komedo.

Alat vakum.

Peranti vakum peremajaan wajah

Teknik pendedahan kepada alat vakum untuk membersihkan wajah didasarkan pada suntikan tekanan negatif ke dalam saluran pembuangan, yang tetap pada alat khas dan menciptakan vakum.

Petunjuk penggunaan alat vakum untuk membersihkan wajah di rumah:

  • Pembesaran liang;
  • kulit yang sangat berminyak;
  • warna kelabu;
  • Kekasaran pada kulit;
  • Jerawat, keradangan;
  • Kehilangan kelembapan kulit;
  • kulit kendur;
  • penampilan buruk.

Peranti pembersih rumah telah membuktikan keberkesanan dan ketersediaannya dalam menjaga kecantikan, seperti yang dibuktikan oleh banyak foto wanita yang diremajakan dan cantik.

Batasan utama penggunaan alat tersebut adalah kekerapan penggunaan dan pematuhan yang ketat terhadap arahan penggunaan.

Radas Darsonval.

alat darsonval untuk keremajaan kulit

Cara peranti ini berfungsi adalah seperti berikut: kesannya berlaku pada kulit dengan bantuan arus frekuensi tinggi dan voltan, tetapi dengan kekuatan rendah. Pembuangan kecil meningkatkan peredaran darah dan mengurangkan bengkak pada kulit, yang memperbaiki keadaan dan penampilannya.

Ciri-ciri peranti Darsonval untuk mengekalkan kecantikan dan kesihatan:

  • anti-radang, merawat ruam, jerawat;
  • Melawan kebotakan;
  • Penghapusan edema, kesan saliran limfa;
  • Peningkatan metabolisme (peredaran darah);
  • menegangkan kulit dan memberikan keanjalan;
  • Memerangi manifestasi urat varikos;
  • Percepatan pertumbuhan semula kulit;
  • peningkatan aliran darah.