Topeng muka buatan sendiri dengan kesan meremajakan

Peremajaan adalah sains keseluruhan yang semua wanita perlu fahami dari semasa ke semasa. Tidak kira umur, topeng khas akan membantu menyegarkan dan menyegarkan wajah, yang boleh dibuat mengikut resipi yang berbeza untuk memilih terapi yang paling berkesan di rumah. Yang paling penting ialah aktiviti yang boleh meremajakan kulit selepas pencapaian 50 tahun dicapai, apabila proses layu diaktifkan sepenuhnya.

Topeng muka untuk peremajaan

Intipati penjagaan anti-penuaan selepas 50 tahun

Keistimewaan penjagaan kulit selepas mencapai usia yang ditentukan adalah disebabkan oleh fakta bahawa ia memerlukan pendekatan bersepadu, menambah sesi di rumah melalui kaedah salon peremajaan wajah dan penggunaan kosmetik anti-penuaan berkualiti tinggi jenama terkemuka. Sesetengah akan mengatakan bahawa lebih baik tidak menukar wang, tetapi segera beralih kepada pembedahan plastik, tetapi kaedah radikal seperti itu tidak selalu membenarkan dirinya dan memerlukan pelaburan kewangan yang serius.

Di rumah, cadangan berikut adalah wajib:

  • Hasil setiap prosedur kosmetik menentukan kualiti pembersihan. Oleh itu, adalah bernilai meninggalkan pembasuhan tradisional, memberi keutamaan kepada susu, buih dan decoctions herba, yang menembusi dengan baik ke dalam kulit dan menghapuskan sebarang pencemaran, asasnya adalah linden, calendula dan chamomile. Anda boleh menyediakan tonik dengan menggabungkan jus aloe dan timun yang boleh meremajakan tisu.
  • Pembersihan harus disertai dengan mengelupas dengan bantuan gommages dan scrub.
  • Kelembapan adalah sangat penting. Untuk melakukan ini, adalah wajar untuk membeli krim yang mempunyai kesan meremajakan dan mengandungi vitamin E dan C, retinol dan asid hyaluronik.
  • Jangan lupa tentang topeng muka semulajadi yang menyuburkan kulit dengan baik dan mengekalkan nadanya. Untuk mencapai kesannya, terapi sedemikian dijalankan sekurang-kurangnya dua kali seminggu, memperuntukkan masa tertentu.

Apa yang ditawarkan oleh pakar kecantikan?

Menurut pakar kecantikan profesional, hanya produk anti-penuaan berkualiti tinggi, dilengkapi dengan topeng rumah yang terbukti, boleh memberikan kesan meremajakan selepas kejayaan 50 tahun. Penekanan adalah pada krim dan kosmetik lain dengan kesan mengangkat (serum anti-kedut melicinkan dan menyerikan kulit dengan baik).

Pakar menetapkan tempat khas untuk kosmetik plasenta, yang tidak boleh digunakan terlalu lama, supaya tidak menjadi ketagihan. Pada masa yang sama, disyorkan untuk melakukan urutan muka sendiri, tujuannya adalah untuk mengangkat bujur, merangsang metabolisme selular dan mengembalikan rupa yang segar. Pergerakan dilakukan dengan ketat di sepanjang garis urut (ke arah dari dahi ke dagu), memutarnya dengan hujung jari. Selepas lima puluh tahun, penjagaan muka ini dibulatkan dengan menggunakan topeng buatan sendiri dan krim yang sesuai dengan waktu siang.

Resepi Terbaik

Topeng rumah selepas 50 tahun adalah komposisi khas yang boleh meremajakan kulit dengan berkesan, memulihkan kesegaran dan keseriannya. Adalah lebih baik untuk menyediakan campuran untuk muka berdasarkan madu, kunyit dan rumpai laut, kerana komponen ini memainkan peranan penting dalam memulakan mekanisme penjanaan semula dan mengetatkan penutup.

1. Berasaskan kunyit

Ia mempunyai ciri tersendiri - tindakannya bermula sejurus selepas menggunakan komposisi, yang difasilitasi oleh banyak bahan aktif yang diwakili oleh:

  • Minyak pati yang meredakan kerengsaan dan bertindak sebagai antiseptik.
  • Melegakan keradangan dengan pyridoxine.
  • Meminimumkan pengaruh luaran negatif asid folik.
  • Menyokong peremajaan kulit yang aktif dengan asid askorbik, yang juga membasmi kuman tisu dengan baik.
  • Hilangkan bengkak dan keradangan dengan phylloquinone.
  • Niacin, yang mencetuskan proses penjanaan semula.
  • Kolin mampu mengawal fungsi kelenjar sebum ke arah pengurangannya.

Peremajaan sedemikian boleh dilakukan di rumah hanya jika tiada kontraindikasi, termasuk kehadiran intoleransi individu, mengelupas kulit atau dermis yang terlalu sensitif.

Bahan-bahan untuk topeng meremajakan

Resepi 1. Kunyit dan tanah liat biru

Tidak lebih daripada satu perempat sudu teh kunyit ditambah kepada satu sudu tanah liat dan campuran kering dicairkan dengan air kepada konsistensi krim masam pekat. Sejurus selepas pengeringan, kulit dibersihkan dengan air suam.

Resipi 2. Kunyit dan madu

Kunyit dalam jumlah yang sama seperti dalam resipi sebelumnya digabungkan dengan satu sudu teh madu dan beberapa sudu yogurt tinggi lemak atau kefir, selepas itu ia segera digunakan dan dikeringkan sepenuhnya. Anda boleh membuat topeng berasaskan krim sedemikian untuk mendapatkan kesan meremajakan yang maksimum. Adalah dinasihatkan untuk mengulangi proses setiap hari. Sekiranya terdapat ciri individu dalam bentuk kapal yang dekat dengan kulit, maka lebih baik menggantikan madu dengan jus aloe.

Resipi 3. Kunyit, raspberi dan oatmeal

Satu perempat sudu teh kunyit digabungkan dengan satu sudu setengah buah zaitun, setengah sudu minyak biji anggur, beberapa sudu besar oat segera, dan setengah gelas jus raspberi. Kesan selepas terapi sedemikian dapat dirasai serta-merta, kerana bukan sahaja kedutan kecil tetapi juga dalam terlicin. Anda boleh membuat campuran vitamin yang serupa dengan penambahan jus delima dan halia parut. Tanggalkan dengan kain lembap.

wajah wanita cantik selepas peremajaan

2. Meremajakan topeng rumpai laut

Kesan alga adalah berdasarkan komposisi vitamin dan mineral aktifnya. Ia memulihkan kulit, menyediakan tisu dengan nutrisi yang diperlukan, membantu melicinkan kedutan yang terbentuk, menghilangkan bengkak dan beg di bawah mata, dan menghalang penampilan dagu kedua.

Adalah tidak diingini untuk membuat topeng peremajaan muka di rumah jika kontraindikasi berikut muncul:

  • Kemungkinan intoleransi individu.
  • keradangan kulit.
  • luka atau pustula.
  • Kehadiran tanda-tanda rosacea, patologi sistem peredaran darah.

Kesan selepas prosedur bergantung pada sejauh mana preskripsi diikuti. Berikut adalah cadangan wajib:

  • Rumpai laut serbuk yang dijual di farmasi diperlukan. Sekiranya tidak mungkin untuk membeli produk sedemikian, maka anda boleh membeli thalli rumpai laut biasa dan mengisarnya ke keadaan yang dikehendaki di rumah.
  • Untuk menanam rumpai laut, yang mempunyai kesan meremajakan, mereka mengambil air yang ditapis secara eksklusif, bukan air sejuk atau air mineral bukan berkarbonat, kerana di bawah pengaruh air panas alga kehilangan sifat bermanfaatnya.
  • Perkadarannya ialah satu gelas air setiap sudu serbuk. Campuran diselitkan selama kira-kira satu setengah jam untuk mencapai penyerapan cecair sepenuhnya. Kemudian rumpai laut diperah melalui beberapa lapisan kain kasa dan kemudian disuntik ke dalam topeng meremajakan, menambah komponen yang tinggal (madu, telur, minyak pati).
  • Jika akibatnya jisim mempunyai konsistensi cecair, lebih baik untuk menambah tanah oatmeal dalam pengisar kopi.
Rumpai laut dan madu untuk topeng meremajakan

Resipi 1. Alga dalam bentuk yang paling tulen

Menggalakkan penegangan kulit penuaan yang berkesan. Untuk meremajakan tisu, sediakan bubur mengikut resipi di atas dan sapukan selama 20 minit. Untuk membilas lebih baik menggunakan air sejuk dan selesaikan proses dengan menggunakan krim berkhasiat.

Resipi 2. Laminaria dan madu

Beberapa sudu besar pulpa rumpai laut digabungkan dengan satu sudu madu linden asli selepas sedikit memanaskannya dalam mandi air. Masa sesi tidak lebih daripada 20 minit, selepas itu mereka bertindak sama dengan resipi sebelumnya.

Resipi 3. Laminaria, buah zaitun dan telur

Untuk menyediakan topeng anti-penuaan yang kompleks, tambahkan satu sudu minyak zaitun dan kuning telur kepada dua sudu puri rumpai laut. Selepas menguli dengan teliti, sapukan pada kulit selama 20 minit, yang kemudiannya dibasuh dengan air pada suhu bilik dan dilincirkan dengan krim berkhasiat.

Resipi 4. Laminaria dan eter pokok teh untuk perlindungan berminyak

Sebagai tambahan kepada jisim rumpai laut siap (seperti dalam resipi lain, anda memerlukan tidak lebih daripada beberapa sudu besar), anda perlu mengambil beberapa titisan ekstrak pokok teh, satu sudu teh madu cair dan minyak pic. Eter dimasukkan ke dalam komposisi terakhir, selepas itu ia segera digunakan pada muka. Selepas 20 minit, bersihkan dengan air sejuk, keringkan dan sapukan krim berkhasiat atau pelembap.

Kemungkinan penjagaan salon

Sebagai tambahan kepada topeng buatan sendiri untuk peremajaan wajah, ia patut "memanjakan" kulit anda dengan prosedur salon yang menyegarkan, termasuk:

  • Pengelupasan kimia pembersihan yang mendalam.
  • Meningkatkan aliran limfa dan urutan cecair dengan kesan saliran limfa.
  • Cryotherapy (rawatan dengan nitrogen cecair).
  • Mesoterapi (suntikan atau pentadbiran bukan suntikan bahan aktif).
  • rawatan laser.
  • Pembersihan mekanikal dalam bentuk dermabrasion.
Pengelupasan dan cryotherapy untuk peremajaan kulit

Komposisi pemodelan profesional juga menunjukkan diri mereka dengan baik. Secara berasingan, perlu diperhatikan alat Collamask - topeng krim muka meremajakan yang mengandungi asid amino, kolagen, tanah liat biru, betaine, ester dan natrium alginat. Hanya satu sesi sudah cukup untuk melicinkan garis-garis halus, memulihkan kesamaan dan keanjalan.

Dengan suntikan botox, mereka kalah untuk kategori umur ini berbanding dengan topeng rumah yang diterangkan di atas, kerana kesannya hanya ditunjukkan dalam bentuk menghilangkan kedutan dan kulit kendur tidak terangkat (tidak mungkin untuk meremajakan sepenuhnya penampilan).